11 August 2021

MINTA NASIHAT PEGUAM - LAN PET PET BENGANG DITUDUH 'JUAL BELI BARANG'



"Memandangkan post-post yang berunsur fitnah dan telah mengaibkan nama saya, jadi saya akan mendapatkan khidmat nasihat dari peguam saya untuk tindakan selanjutnya.

"Saya akan jemput rakan media untuk memberi penjelasan lanjut mengenai video yang tular tersebut," tulis pelawak Lan Pet Pet mengenai dakwaan fitnah sebuah video yang viral di laman Twitter mengenai seorang pelawak yang didakwa sedang menjalankan urusan ‘jual beli’ dan secara tiba-tiba mengamuk apabila mengetahui urusan tersebut dirakam.

Apa yang tak dapat diterimanya, netizen pula berteka-teki dan memetik namanya yang didakwa merupakan individu yang berada di dalam kenderaan tersebut berdasarkan loghat percakapan.

Klik untuk gambar besar



Ianya didedahkan seorang pengguna Twitter yang memuat naik video berkenaan disertakan dengan kapsyen seolah-olah mendakwa individu tersebut sedang berurusan jual beli ‘barang’.

"Rajin pelawak zaman sekarang ni, macam-macam kerja mereka buat. Hari tu seorang jadi tauke ayam. Kali ni tak pasti lagi tauke sayur atau air batu," tulis empunya video melalui Twitternya itu.

Hantaran tweet berkenaan bagaimanapun telah diturunkan, demikian lapor Harian Metro.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: