25 September 2021

"DIA BATUK & ALAMI ALAHAN TERUK" - REZA HASBI BIMBANG ISTERI HAMIL 3 BULAN DIJANGKITI WABAK



"Saya ingin mohon doa daripada semua rakyat Malaysia... isteri saya yang kini sedang mengandung disahkan positif. Kandungan dia pula baharu 14 minggu, jadi saya agak risau dengan keadaan dia.

"Dia kini sudah berada di pusat kuarantin Maeps, Serdang untuk dipantau keadaannya. Kami berdua duduk berasingan buat masa ini. Dia bersama anak kedua kami tinggal bersama keluarganya di Subang.

"Manakala saya pula berada di Kuala Kangsar, Perak bersama anak pertama. Ikutkan memang nak ke sana untuk jaga isteri sebab dia alami alahan yang teruk.

"Semalam isteri mengadu yang dia batuk dan bila buat kit ujian Covid-19 malam tadi positif dan pagi tadi pun buat ujian calitan pun keputusannya sama. Itu yang terus dibawa ke pusat kuarantin," kata pelakon Reza Hasbi yang meluahkan rasa bimbang apabila isterinya iaitu Rose Darlila Roseli yang kini hamil tiga bulan disahkan positif Covid-19.

Klik untuk gambar besar



Menurut Reza atau nama sebenarnya Muhamad Ridzuan Hasbullah, isterinya sudah dibawa ke Pusat Kuarantin dan Rawatan Covid-19 (PKRC) di Taman Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (Maeps), Serdang.

Reza yang kini berada di Kuala Kangsar, Perak memberitahu dia sepatutnya bertemu isterinya yang tinggal bersama keluarga dan anak kedua mereka di Subang Jaya Selangor pada Isnin depan.

Pelakon drama 'Dia Menantu Rahsia' itu turut memaklumkan perkara tersebut menerusi laman Instagram miliknya pada Sabtu. Dalam pada itu, Reza meluahkan berasa bimbang dengan keadaan anak keduannya iaitu Mohammad Rafie Dayen, 2, yang turut mengalami masalah kesihatan.


"Buat masa ini, hanya isteri disahkan positif. Tapi keluarga dan anak kedua akan buat swab test hari ini. Anak kedua saya pula ada masalah kesihatan dan sepatutnya 6 Oktober depan dia kena jalani pemeriksaan MRI.

"Doktor nak kesan apa sakit dia. Anak saya sebelum ini selalu tersedu tapi lama-kelamaan sedu itu buat tertarik badan dia. Doktor kata bukan sawan... tu yang nak kena buat pemeriksaan.

"Bertambah saya risau sebab dia memang duduk dengan isteri. Antibodi anak saya tu lemah, kalau demam sikit pun dah masuk hospital," ujar Reza yang juga mempunyai seorang lagi anak lelaki Mohamamad Rifqi Danial, 5, yang tinggal bersamanya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: