08 September 2021

KONGSI FOTO DUA ANAK GADIS - FIZA HALIM AKUI TIADA NIAT 'SHOW OFF'



"Saya dah lama tak jumpa anak-anak sebab mereka tinggal bersama bekas suami pertama. Saya memang kalau boleh nak elak jumpa sebab mereka pun tak vaksin lagi. Tapi semalam (Selasa) kami jumpa selepas lima bulan sebab anak nak potong rambut. Bila dah lama tak jumpa, saya post la di Instagram.

"Tapi tiada niat pun nak 'show off' anak. Sekadar berkongsi saja... tapi tak sangka la boleh dapat perhatian ramai. Sampaikan ada netizen DM minta saya jangan kongsi. Katanya lebih baik saya jangan kongsi, takut nanti ada yang kurang senang atau dengki pula. Tapi niat saya hanya ingin kongsi perkembangan saja," itulah kata pelakon Fiza Halim.

Fiza sebelum ini berkongsi foto memperkenalkan dua anak gadisnya iaitu Feera Aryanna dan Feeya Adyrra di laman Instagram sehingga menarik perhatian netizen yang rata-rata memuji kecantikan mereka. Malah, ramai yang terpukau dengan kecantikan dan menawarkan diri menjadi Fiza.

Tidak menyangka foto tersebut tular, Fiza atau nama sebenarnya nama Siti Zaidatul Fiza Abd. Halim, 40, berkata, dia hanya berkongsi rasa rindu kerana sudah lima bulan tidak bertemu dengan anak-anak.

Klik untuk gambar besar



Fiza juga memberitahu dia tidak berniat untuk menunjuk-nunjuk seperti mana mesej beberapa netizen yang tidak senang dengan perkongsian itu.

Dalam pada itu, bekas ahli kumpulan Elite ini meluahkan rasa syukur kerana bekas suami pertamanya iaitu Ahmed Farriq Zainul Abidil yang bertanggungjawab dan pandai menjaga anak-anak mereka.

"Kalau sebelum ini, memang selalu jumpa juga tapi sejak pandemik ini, memang kurangkan jumpa. Alhamdulillah, saya sangat bersyukur ada bekas suami yang baik. Saya hargai bekas suami yang seorang bapa bertanggungjawab dan pandai mengurus serta menjaga anak-anak kami. Susah nak dapat lelaki macam dia," ujarnya.

Sementara itu, Fiza memberitahu dia dan bekas suaminya tidak membenarkan dua orang anak mereka itu menceburi bidang seni buat masa ini: "Buat masa sekarang, saya dan bekas suami memang tak bagi mereka ceburi bidang seni atau peragaan. Kami tak izinkan mereka ke arah dunia seni.



"Mungkin bukan waktu sekarang sebab kami nak mereka lebih fokus kepada pelajaran. Habiskan belajar dahulu... mungkin nanti habis kolej atau universiti, baru fikir. Apabila mereka dah besar dan pandai bawa diri, barulah boleh buat pilihan. Memang sekarang, tidak benarkan masuk industri seni pun," jelasnya.

Untuk makluman, Fiza mendirikan rumah tangga dengan Ahmed Farriq Zainul Abidin, namun bercerai pada 4 November 2010 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Ferra Aryana, 13, dan Feeya Adyrra, 12.

Fiza seterusnya berkahwin dengan penyanyi kelahiran program Akademi Fantasia, Adam, pada September 2013 namun perkahwinan kedua juga tidak dapat diselamatkan.

Kemudian, Fiza berkahwin dengan juruterbang berstatus duda dua anak, iaitu Aizat Al Jefri pada Disember 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata bernama Siti Aleena atau Baby Aleena yang kini berusia tiga tahun. Mereka juga akhirnya bercerai pada 22 Julai 2019.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: