04 October 2021

YURAN SEKOLAH ANAK NORA DANISH - NETIZEN DEDAH HAMPIR RM40,000



Pelakon Nora Danish baru-baru ini telah berkongsi video dimana dia dilihat sebak ketika menghantar anak sulungnya, Putra Rayqal Ramli Rizal Ashram yang kini berusia 12 tahun itu ke sekolah swasta berasrama penuh di Kolej Tuanku Ja'afar yang terletak di Mantin, Negeri Sembilan.

Namun, lain pula bagi netizen yang tertanya-tanya sekolah mana yang mengambil kanak-kanak berusia 12 tahun untuk tinggal di sekolah berasrama. Seorang pengguna Facebook yang juga merupakan peguam mendedahkan yuran sekolah berasrama berkenaan yang merupakan sekolah persendirian elit di Malaysia.

Hasil carian mengenai yuran tahunan Koleh Tuanku Ja'afar itu turut mengejutkan pengguna Facebook berkenaan kerana boleh membeli tanah dan kahwin baru dua kali. Menerusi perkongsiannya, yuran tahunan untuk Tahun 5 dan 6 adalah RM39,690 untuk setahun. Namun itu tidak termasuk yuran 'after school care' sebanyak RM12,000 setahun.

Lebih mengejutkan, yuran tahunan untuk sekolah menengah yang tinggal di asrama hampir RM150,000 setahun. Perkongsian netizen itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang turut terkejut dengan bayaran yuran tersebut namun tidak hairan jika ada yang berkemampuan menghantar anak ke sekolah berkenaan.

Klik untuk gambar besar





         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: