26 January 2022

IBU YATT HAMZAH DIKEJARKAN KE HOSPITAL, ALAMI CIRIT-BIRIT: "SAMPAI BERBELAS KALI DIA KE TOILET"



"Allahuakbar! Selepas anak-anak Bonda, kini giliran mak Bonda pula dikejarkan ke hospital kerana cirit-birit! Mungkin terkena virus dari cucu-cucunya yang sedang sakit.

"Kesian Mak sampai berbelas kali dia ke toilet sampai dah lost count. Sedih tengok lembik badan Mak," demikian kata pelakon dan usahawan, Yatt Hamzah yang berhadapan detik cemas dan panik apabila ibunya terpaksa dikejarkan ke sebuah hospital swasta akibat cirit-birit, pada Selasa.

Yatt atau nama sebenarnya Haryati Hamzah memberitahu, keadaan ibunya semakin lemah selepas mengalami masalah cirit-birit yang teruk dan berpanjangan.

Tambahnya lagi, masalah yang dialami ibunya itu bukan berpunca daripada akibat keracunan makan tetapi kerana terkena satu jangkitan virus yang terbaharu.

Klik untuk gambar besar



Di samping memberi kata nasihat kepada orang ramai untuk sentiasa menjaga kebersihan diri, Yatt bersama anak bongsunya yang kini baru mencecah usia 6 bulan turut menerima nasib yang sama sepertinya ibunya.

"Bahayanya virus ni. Takde angin takde hujan tiba-tiba datang menyerang keluarga Bonda. Harini Bonda dan baby Zubayr yang fully breastfeeding pula cirit-birit.

"Bukan food poisoning sebab Bonda masak setiap hari untuk anak-anak tapi virus yang sekarang sedang viral menyerang ramai kanak-kanak dan dewasa. Lebih-lebih lagi baru-baru ni full moon, memang aggressive virus ni menyerang.



"JAGA-JAGA SEMUA.. PLEASE BACA BETUL2 APA BONDA NAK SAMPAIKAN. Kalau ada ahli keluarga yg dapat symptoms muntah-muntah, cirit birit secara tiba-tiba yang bukan berpunca dr keracunan makanan dan deman batuk selsema yang berpanjangan, terus ke Hospital dapatkan rawatan.

"Asingkan tempat tidur mereka yg sakit, kalau boleh jangan bersentuhan kerana penyakit ni MUDAH BERJANGKIT!" tulisnya lagi menerusi hantaran di akaun Instagram miliknya.

Sebelum ini, Yatt pernah memberitahu anak perempuannya, Suci Hayfa Medina mengalami masalah jangkitan kuman dalam paru-paru dan telah segera dimasukan ke hospital, pada Rabu lalu.


         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: