08 February 2022

BEKAS UNIC, WAN NAJDI MAKLUM DIA & ISTERI POSITIF C0V1D, RISAUKAN ANAK BERUSIA 6 BULAN



"Badan saya memang lemah dan tak sedap dalam tiga hari lalu. Saya pun tak tahu dari mana saya dijangkiti. Kemungkinan besar dapat dari isteri yang bekerja di hospital tapi saya yang mula dapat simptom. Cuti sekolah kami tidak ke mana.

"Sekarang ni anak-anak masih belum menunjukkan apa-apa simptom dan belum membuat ujian C0V1D. Saya risaukan anak kecil saya yang berusia enam bulan," ujar bekas ahli kumpuan UNIC, Wan Najdi yang reda apabila dia dan isteri disahkan positif C0V1D.

Menurut Wan Najdi badannya lemah sejak tiga hari lalu sebelum disahkan dijangkiti penyakit tersebut. Najdi memberitahu berita duka tersebut kepada Astro Gempak menerusi aplikasi WhatsApp.

Meskipun bersedih dengan dugaan yang menimpa keluarganya, namun Najdi yakin apa yang berlaku ada hikmah disebaliknya. Selepas mereka disahkan positif C0V1D, Najdi gembira apabila akhirnya isterinya ditawarkan kerja ke Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Klik untuk gambar besar



"Rupanya Allah nak bagi hikmah atas apa yang berlaku, Tuhan bagi C0V1D, kemudian terus Tuhan jawab doa kami. Enam tahun penantian, akhirnya isteri saya baru dapat perkhabaran gembira yang dia dapat ditukarkan ke KKM.

"Dia memang sudah tidak tahan lagi bertugas sebagai doktor yang bekerja tidak tentu masa sehingga lewat malam. Alhamdulilah, tiada lagi risiko bertemu pesakit. Menangis kami terharu. Allah dengar..." luahnya.

Najdi yang juga penceramah bebas dari program Imam Muda musim kedua itu bernikah dengan Norazreen Rahim pada 29 Januari 2016. Pasangan itu turut dikurniakan empat cahaya mata yang lain Wan Nur Maisarah, 6, dan Wan Musthafa, 4 tahun dan Wan Medina, 3 dan Wan Mishary yang baru berusia 6 bulan.






         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: