11 February 2022

DIUJI PENYAKIT STROK OTAK YANG KRITIKAL - NADIA ALI INSAF, TAK MAHU MENSIA-SIAKAN HIDUP



Penyanyi yang popular dengan lagu 'Salam Untuk Kekasih' iaitu Nadia Ali sebelum ini diuji dengan penyakit strok otak yang kritikal enam bulan lalu, namun bersyukur dapat pulih dalam tempoh yang agak cepat.


"Saya ketika itu berada dalam keadaan sihat dan nak buat satu program untuk radio secara strim. Tiba-tiba saya tak boleh berdiri. Manakala otak dengan mulut tidak boleh berhubung. Nak cakap benda lain tapi yang keluar dimulut lain.

"Saya dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) di hospital selama beberapa hari sebelum dipindahkan ke wad biasa. Alhamdulillah pemulihan saya sekarang sudah 80 peratus," ujarnya yang dipetik sebagai kepada Harian Metro.

Nadia atau nama sebenarnya Zarina Mohd Ali, 46, yang bergelar pengusaha hotel di Sipitang, Sabah berkata, dia bersyukur Allah memberinya peluang untuk terus bernafas.

Klik untuk gambar besar



"Kali ini saya takkan mensia-siakan hidup dan jaga kesihatan sebaiknya. Saya kini amat menjaga makan ubat kolesterol dan darah tinggi. Setiap bulan akan buat pemeriksaan doktor," tuturnya sambil menangis.

Nadia yang kini hidup ditemani sepasang anak yang meningkat dewasa menghasilkan sendiri lagu ini sepenuhnya, manakala Julfekar bertindak sebagai penerbit. Nadia kini muncul dengan single baharu berjudul 'Insaf'.

"Kalau saya meninggal dunia semasa saya sakit sebelum ini, orang akan ingat saya dengan lagu 'Salam Untuk Kekasih'. Namun dengan adanya lagu 'Insaf', kalau berlaku apa-apa orang akan kenang saya dengan lagu ini dan ia sangat baik. Semoga lagu ini diterima Allah sebagai satu amalan.

"Saya tak berniat mencari untung wang ringgit dari lagu ini kecuali mengharapkan ia diterima sebagai satu amal untuk saya menjawab di akhirat nanti dengan bakat yang ada. Dengan rendah hati, saya berharap ia diterima Allah sebagai satu amal," katanya.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: