25 March 2022

"KITA YANG MELIHAT INI PUN DIUJI... JANGAN DIBESARKAN ISU DENGN MENGECAM" - SHAHIR



"Saya rasa apa jua bentuk yang kita lihat seperti yang digambarkan itu mungkin satu ujian. Kita cuba ambil dari sudut yang positif. Kalau seseorang berkelakuan sebegitu, barangkali dia ada masalah sendiri yang kita tak tahu pun. Kadang-kadang, kita yang melihat ini pun diuji juga sama ada kita mengecam semata-mata atau kita bantu mereka untuk berubah.


"Saya menyeru untuk sama-sama kita membantu sahabat-sahabat kita yang sedang berdepan ujian. Mungkin ada kelemahan cara dari segi cara mengendalikan media sosial dan kita sebagai saudara seislam sepatutnya saling menasihati. Jangan diperbesarkan isu dengan mengecam sebab tiada manusia yang tak buat silap di dunia ini.

"Jadi, kita cuba maafkan dan insya-Allah, kita perbetulkan sama-sama. Kita tengok silap orang lain tapi tak tengok silap diri sendiri. Bagi saya, kalau semua sibuk mengecam akhirnya, orang yang buat silap akan kekal begitu," demikianlah ujar penyanyi Shahir Zawawi.

Klik untuk gambar besar



Kenyataan itu Shahir ketika diminta memberi pandangan tentang kontroversi berlaku dalam industri yang sepertinya berlaku bersahut-sahutan sejak kebelakangan ini termasuklah isu seperti 'Kak Long 7E' dan rakan seperjuangan, Zul Ariffin yang menggelegak dengan sensasi video

Menyedari kekecohan yang timbul dalam industri seni tanah air sejak akhir-akhir ini, Shahir menyeru orang ramai agar memainkan peranan masing-masing. Kata Shahir atau nama sebenarnya Ahmad Shahir Zawawi itu, budaya mengecam tanpa usul periksa patut dihindari masyarakat demi kehidupan aman bersama.

Sehubungan itu, pelantun lagu 'Kebahagiaan Dalam Perpisahan' itu berharap orang ramai tidak hanya pandai mengecam namun pada masa sama, belajar untuk memaafkan dan sama-sama perbetulkan apa yang salah.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: