21 March 2022

NEELOFA ENGGAN TUNJUK WAJAH ANAK - BIMBANG PENYAKIT AIN



Ramai yang ingin melihat, namun Neelofa, 33, tetap dengan keputusan untuk tidak berkongsi wajah Bilal dalam masa terdekat.

"Keputusan ini dibuat secara bersama dengan suami saya. Bilal mempunyai ibu dan ayah yang terlibat dalam dunia yang sama walau arahnya berbeza. Saya di bidang seni manakala ayahnya pula lebih kepada bidang keagamaan.


"Mungkin perhatian dan keinginan orang untuk melihat dan nak tahu itu lebih. Tapi, kita cuba elak daripada penyakit ain sebab kita tak tahu bukan. Nak cakap saya tak buat langsung itu pun belum pasti.

"Saya pun mungkin tak cukup kuat untuk buat amalan-amalan yang menghindari penyakit tersebut, namun sedang mencuba. Tak berani janji yang diri akan jadi sempurna untuk melindungi anak daripada penyakit ain ini.

"Nauzubillah, kalau terkena pada budak-budak, mak ayah yang akan pening kepala nanti. Jadi, kita ambil jalan selamat. Kalau mereka itu tidak terlibat dengan dunia hiburan dan tidak dikenali, mungkin lebih senang," ujarnya.

Klik untuk gambar besar



"Saya pun tak boleh nak cakap pada masa depan nanti bagaimana. Lagi pula dengan zaman media sosial sekarang, trend dan sebagainya, nak kata saya ada ketetapan jawapan untuk itu pun tak ada.

"Buat masa sekarang, saya nak cuba untuk tidak meletakkan anak saya di bawah ‘limelight’ itu. Rasanya ini yang terbaik. Saya juga tak menolak, hari-hari ditanya ramai, bila nak tunjuk wajah anak dan ia membuatkan saya sedikit tertekanlah juga," tambahnya.

"Saya rasa semua ibu pun pasti akan rasa benda yang sama cuma pengalamannya yang berbeza-beza. Saya pun tentu ada cabaran tersendiri yang dilalui namun pada masa yang sama, perasaan kusut dan tertekan itu seringkali mudah terubat apabila menatap wajah Bilal," jelas Neelofa yang melahirkan anak lelakinya Muhammad Bilal, di Hospital Gleneagles Kuala Lumpur pada 29 Januari lalu.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: