03 March 2022

TURUN PADANG - ARDELL ARYANA REDAH BANJIR DI PANTAI TIMUR, 'ANGKUT' DUA BOT



Pelakon Ardell Aryana baru-baru ini telah turun padang bagi membantu mangsa banjir di pantai timur dan difahamkan kini berada di Terengganu sebelum meneruskan misi bantuan ke Kelantan pula.


Malah, Ardell atau nama sebenarnya Nurul Hidayah Mohd. Amin, turut membawa dua bot gentian kaca serta mengagihkan makanan dan barangan keperluan asas buat mangsa banjir yang terjejas.

Menurut isteri kepada pelakon Nadzmi Adhwa itu, bantuan di pantai timur tidak seperti ketika banjir berlaku di Selangor ditambah pula sukar untuk sampaikan bantuan di kawasan kampung.

"Bantuan (banjir) sangat kurang di Pantai Timur tidak seperti di Kuala Lumpur dan Selangor sebelum ini. Kami yang pertama masuk ke kampung ini kata seorang pakcik . Setiap tempat jauh ke dalam.

"Bukan mudah nak sampaikan bantuan ke dalam (kawasan kampung) yang memerlukan sampan sebab di bahagian tengah air masih tinggi paras pinggang.

Klik untuk gambar besar



"35% hasil dana kami dapat beli barang keperluan untuk 120 keluarga di dua kampung. Semoga kita sama-sama bantu mereka. Terus kuat orang pantai timur," katanya.

Dalam pada itu, Ardell turut berterima kasih buat penduduk kampung yang membantu pasukannya dalam urusan agihan barangan.

Sementara itu, Ardell turut berkongsikan rasa sebak melihat situasi dilalui orang kampung lebih-lebih lagi di kawasan yang sukar dimasuki tanpa menggunakan sampan atau bot.

Ardell juga menceritakan pengalaman bertembung dengan pasukan keselamatan yang sedang menjalankan operasi mencari seorang mangsa banjir yang dipercayai lemas.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: