27 April 2022

SHUIB AKUI SUKAR 'MOVE ON' MESKIPUN SUDAH 9 BULAN PEMERGIAN ARWAH SITI SARAH



"Turun naik itu ada... Ada masa kita kuat, bangun pagi rasa best ja. Saya tak reti nak cakap move on tu macam mana. Padahal dah sembilan bulan. Macam waktu saya balik kampung haritu. Dada rasa lapang dan happy tengok anak-anak berpuasa di sana. Dalam masa sama, saya ajak juga kawan-kawan di Kuala Lumpur untuk turut bersama.


"Semuanya okey, semuanya happy. Tapi bila saya balik semula ke sini, langkah ke pintu rumah, dia jadi auto ingat pada arwah. Semua datang macam mana hari pertama (kehilangan) dulu.

"Mungkin begitulah.. Ada masa okey, ada masa tak okey. Bila kita teringat dekat dia, kita sedekahkan Al-Fatihah dan mengaji untuk dia. Jadi, hadap saja, Insya-Allah mesti okey nanti," demikian ujar pelawak Shuib Sepahtu

Klik untuk gambar besar



Tahun ini sememangnya cukup berbeza buat Shuib apatah lagi menyambut Ramadan dan Syawal tanpa isteri tercinta, Allahyarhamah Siti Sarah Raissuddin. Meskipun sudah sembilan bulan isteri tercinta pergi menghadap Ilahi, namun Shuib mengakui sukar untuk move on.

Shuib berkata luarannya mungkin nampak kuat namun sebenarnya masih terluka dengan pemergian arwah isterinya. Dalam pada itu, Shuib mengakui bimbang jika terus hanyut terbawa-bawa perasaan apatah lagi dia mempunyai tanggungjawab bersar terhadap empat anak-anaknya.

"Ikhtiar sendiri juga untuk lalui semua ini. Memang saya akui terbawa-bawa.. takut terlarut dalam rindu. Sedangkan perjalanan anak-anak masih jauh. Tanggungjawab saya pada mereka besar. Jadi, bagi saya, baik saya tidak terus layan perasaan dan beri perhatian penuh pada anak-anak," tuturnya.






         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: