09 May 2022

ANAK KEDUA MASUK HOSPITAL - CHE TA JANGKA KERACUNAN MAKANAN RUPANYA DENGGI



"Aniq masuk hospital apabila dia pulang ke Kuala Lumpur pada raya keempat. Pada mula ingat dia keracunan makanan sebab demam, muntah dan cirit birit. Apabila pergi berjumpa doktor dan ambil darah, dia disahkan terkena denggi dan terus dimasukkan wad," jelas pelakon Rozita Che Wan mengenai anak kedua Aniq Ezra yang dimasukkan ke sebuah pusat perubatan di di Petaling Jaya, Selangor akibat demam denggi.


Rozita yang mesra disapa Che Ta, 49, berkata, pada mulanya dia menjangka anaknya keracunan makanan. Menurut Che Ta, dia yang dimaklumkan perkara itu mengambil keputusan untuk terus pulang dari kampung halamannya di Alor Setar.

"Mulanya saya sudah beli tiket penerbangan balik, tapi dimaklumkan tak boleh melawat. Jadi, saya tinggal lagi lah di kampung. Pagi tadi saya baru sampai Kuala Lumpur.

Klik untuk gambar besar



"Semalam baru dibenarkan melawat sebab sebelum tu kena kuarantin takut ada jangkitan C0V1D. Saya sedang siapkan sup ketam nak bawa ke hospital. Esok pula saya sudah mulakan penggambaran," katanya.

Tambah Che Ta, doktor masih membuat pemantauan keadaan anaknya: "Dia punya platelet darah tu rendah, jadi kena monitor lagi. Denggi pun ambil masa juga kan," ujarnya.






         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: