20 May 2022

"REZEKI SAYA BERSUAMIKAN LELAKI MUDA" - TERSINGGUNG DIKATA MACAM IBU ANAK, JASMIN HAMID MINTA NETIZEN JAGA ADAB



Pelakon Jasmin Hamid yang sudah enam bulan mendirikan rumah tangga itu meluahkan rasa tersinggung apabila terdapat segelintir netizen yang masih melemparkan kata-kata hinaan dengan menyamakan dia dan suaminya, Nazmir Abd Rahim seperti ibu dan anak.


Jasmin atau nama sebenarnya Jasmiah Abdul Hamid, 48, yang berkahwin dengan pengurusnya Nazmir Abd Rahman, 36, pada November lalu itu mengakui kata-kata tersebut sedikit sebanyak melukakan hatinya.

"Tolonglah jaga adab, ini suami bukan anak saya! Rezeki saya bersuamikan lelaki muda. Saya terkilan ada beberapa komen netizen yang kata kami macam ibu dan anak sehingga ada yang kata tidak sesuai kerana nampak muda sangat. Ada juga yang ingat suami saya mata duitan yang hanya mahukan duit saya.

"Yang lebih dahsyat orang kata saya lupa diri dah tua tapi taste pada orang muda, kata-kata itu menyinggung perasaan saya dan suami," tuturnya yang dipetik sebagai berkata kepada mStar.

Klik untuk gambar besar



Pelakon drama '7 Hari Mencintaiku 3' ini berkata, komen negatif sedemikian hanya merosakkan emosi dan jika ia berlarutan pihaknya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang.

"Perkara ini tidak boleh didiamkan dan jika saya lihat mereka masih lagi komen seperti itu, saya akan ambil tindakan yang sepatutnya," ujarnya.

Dalam pada itu, Jasmin turut mendoakan orang lain yang belum bertemu jodoh agar dipermudahkan urusan dan segera bertemu temu teman hidup. Dia juga menasihatkan wanita lain yang mengalami nasib yang sama agar mempertahankan hak mereka untuk bahagia.

"Semoga Allah kirim jodoh yang baik-baik buat sesiapa yang masih belum bertemu jodoh. Saya juga menasihatkan wanita senasib dengan saya agar mempertahankan hak anda sebagai seorang isteri. Percaya dengan rezeki Allah dan kuatkan semangat kerana semua orang berhak untuk bahagia," ujarnya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: