03 June 2022

ENGGAN BERMUSUH - ALI PUTEH SEDIA BERSEMUKA DENGAN HIDAYAH & SELESAI SEMUANYA SECARA BAIK



"Saya bersedia untuk bersemuka dengannya dan menyelesaikan semuanya secara baik. Sebelum ini satu sebuah stesen televisyen yang mahu temukan kami, tetapi bagi saya jika mahu berdamai tidak perlulah diberitahu kepada khalayak. Tidak perlu dihebahkan atau diviral.


"Tak perlu! Kalau saya jumpa pun, biarlah saya lakukan sendiri. Kalau kita nak bermusuh selamanya pun tak ada guna. Aib keluarga saya tak pernah hebahkan pun," itulah kata pelawak Ali Puteh memberitahu dia bersedia untuk bersemuka dengan balu kepada arwah abangnya, Abam Bocey iaitu Nor Hidayah Mohd Ali untuk menyelesaikan segala kemelut yang berlaku.

Meskipun sudah dua tahun berlalu, namun kemelut antara Ali dengan Hidayah masih hangat diperkatakan lagi. Ujar Ali, dia tidak mahu jika ada pihak yang sengaja mahu menjadikan kisah mereka menjadi tontonan umum. Dalam pada itu, Ali turut berkata, dia sedia membantu Hidayah untuk menyelesaikan hal berkaitan tuntutan faraid.

Klik untuk gambar besar



"Dia juga boleh berjumpa saya untuk selesaikan segala masalah berkaitan dokumen bagi tuntutan faraid dan sebagainya tanpa sebarang syarat. Emak dah meninggal dunia. Hanya tinggal ayah saya saja. Datang la jumpa kami, dia perlukan tanda tangan dari ayah. Tuntutan faraid itu bukan kerja solo. Kalau dia datang kenapa saya nak bertekak?" jelasnya.

Pada Februari lalu, balu Allahyarham Abam Bocey itu menang kes saman fitnah dan Ali Puteh diperintah membayar ganti rugi RM60,000 kepada kakak iparnya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: