18 June 2022

ISU SEKSI - EMMA MAEMBONG MAHU JADI DIRI SENDIRI, PILIH PAKAIAN SELESA SEJAK ZAMAN REMAJA



"Saya hanya pakai apa yang selesa... ikutkan ini pakaian saya sejak dari zaman remaja lagi. Saya tak nak jadi orang yang dah kahwin, kena terus berubah. Biarlah saya menjadi diri sendiri.


"Saya tak kisah la orang nak cakap pakaian macam budak-budak ke, saya hanya nak hargai hidup saya sekarang. Insya-Allah doakan yang baik-baik, satu hari nanti saya mesti akan pakai tudung balik.

"Setiap wanita memang kena pakai tudung, Insya-Allah saya akan berubah, jadi janganlah kaitkan anak saya. Setiap orang ada cara didikan anak," itulah ujar pelakon Emma Maembong.

Tampil seksi selepas bergelar ibu, Emma berkata dia mahu menjadi diri sendiri dengan memilih pakaian yang selesa sejak zaman remaja lagi. Berharap netizen berhenti mengaitkan anak lelakinya, Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, 30, memohon agar netizen mendoakan saja dia menjadi yang lebih baik.

Klik untuk gambar besar



Pada Mei lalu, penampilan Emma yang dilihat menggayakan singlet putih ketat dan berseluar merah dan tampil mengubah gaya rambut dengan bertocang panjang dan mewarnakan biru mengundang kecaman.

Rata-rata pengikut meninggalkan komen menegur penampilan Emma yang dilihat semakin seksi dan membandingkan dengan penampilannya semasa berhijab dahulu.

Dalam pada itu, pelakon drama 'Nusyuz Berkiblat Cinta' ini memberitahu dia kini mahu menjalani kehidupan dengan tenang bersama keluarga tanpa perlu bergaduh dengan netizen.



"Zaman saya nak bergaduh dan berperang dengan netizen sudah berakhir. Lagipun, saya dah capai impian saya iaitu anak. Kalau dahulu, darah muda bila orang kecam, rasa nak kecam balik. Seboleh-bolehnya nak jelaskan dan betulkan. Tapi sekarang usia saya pun dah 30 tahun... dah ada anak, suami pun. Saya nak jaga keluarga saya.

"Walaupun saya buat yang terbaik, orang tetap akan kecam, buat salah lagi la orang kecam. Susah nak puaskan hati netizen. Saya pun dah tak nak stres. Emosi saya sekarang hanya untuk anak," katanya.

Untuk makluman, Emma berkahwin dengan juruterbang Muhammad Shazli Azhar dan dikurniakan seorang bayi lelaki, Shariq Gabriel pada November 2020.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: