18 July 2022

"ALIFF & INTAN HIDUPKAN FEEL SUAMI ISTERI... BABAK ITU SAYA TERKHILAF" - PENGARAH MOHON MAAF



Susulan video viral aksi Aliff Aziz dan Intan Najuwa berpelukan di pusat peranginan tanah tinggi iaitu di Genting Highlands baru-baru ini, pengarah drama 'Jodohku Babysitter', Hadith Omar tampil menjawab dengan menjelaskan video yang dirakamkan oleh orang awam dan ditularkan di media sosial itu merupakan salah satu babak lakonan mereka dalam drama terbabit.


"Daripada video itu sendiri kita boleh tengok ia adalah rakaman orang awam ketika penggambaran salah satu babak dalam Jodohku Babysitter. Babak itu adalah dimana Adam (Aliff) sedang memujuk Adel (Intan). Rasanya ia adalah sikap semulajadi untuk suami isteri yang tengah memujuk dan melakukan babak sedemikian," ujarnya.

Tambah Hadith lagi, hubungan Aliff dan Intan bersifat profesional serta punyai chemistry yang baik antara mereka. Justeru, Hadith memohon orang ramai agar tidak membuat spekulasi melulu sekali gus memohon maaf terlepas pandang dengan adegan bersentuhan seperti yang tular itu. Tuturnya, penularan klip itu menjadi pengajaran buat produksinya agar lebih berhati-hati dan peka dengan sensitiviti.

"Banyak saja drama lain yang memaparkan adegan peluk untuk watak suami isteri. Cumanya video ini viral tanpa dijangka kerana status Aliff sebagai suami orang dan Intan sebagai berstatus bujang. Apa yang boleh saya katakan, hubungan Aliff dan Intan di set penggambaran sangat profesional, mereka sangat menghormati satu sama lain serta pelakon lain. Chemistry sangat bagus!

"Hubungan dengan kru pun bagus, kami semua dapat rasakan feel kekeluargaan itu, sebab itu juga pelakon selesa untuk melakonkan babak sedemikian juga. Ini salah satu silap saya kerana saya memberikan kebebasan dan pelepasan kepada pelakon untuk melakonkan apa yang mereka selesa dalam sesuatu babak. Sebab saya mahukan natural daripada lakonan mereka.

Klik untuk gambar besar



"Saya juga rasa Aliff dan Intan melakonkan babak tersebut demi menghidupkan feel sebagai pasangan suami isteri, tidak lebih daripada itu. Mereka selesa sebab chemistry dan kepercayaan antara satu sama lain. Kita sesama kru pun ada respek sesama sendiri. Kami pun terlepas pandang, saya terlupa batasan agama dan pergaulan. Daripada set itu saya memohon maaf kepada pihak yang tersinggung daripada video berkenaan.

"Apa yang boleh saya katakan apa yang berlaku atas dasar profesional, tiada niat lain dan ia tidak disengajakan tular. Sepanjang penggambaran kami cuba sebaik mungkin melakonkan babak sweet dengan batasan. Cuma babak itu saya terkhilaf, kita tak boleh salahkan pelakon kerana mereka menjalankan tanggungjawab mereka.

"Ini juga menjadi pengajaran kepada produksi kami untuk lebih sensitif dengan isu batasan pergaulan. Saya juga tak sempurna, semua orang melakukan kesilapan, saya belajar daripada isu ini. Ini peringatan kepada saya untuk menjaga batasan pergaulan. Apa yang dilakukan untuk menghidupkan watak.

"Saya mohon maaf atas apa yang berlaku, tidak ada apa-apa agenda lain, itu tugasan profesional mereka. Semoga terus menyokong drama 'Jodohku Babysitter' kerana penuh dengan nilai kekeluargaan dan pengajaran. Yang baik dan yang kecam kami jadikan pengajaran," katanya.



         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: