30 August 2022

"PIHAK PENGURUSAN TERTINGGI PRODUKSI TAHU JAWAPANNYA" - SHUIB NEKAD TIDAK LAGI TERLIBAT SEPAHTU REUNION



Pelawak dan penyampai radio Suria FM iaitu Shuib memberitahu dia kini sudah bersedia untuk kembali aktif mewarnai industri hiburan tanah air, selepas lebih setahun tidak terlibat dalam mana-mana program televisyen dan aktiviti pentas.


Keputusan Shuib itu cukup mengujakan peminat dan rata-ratanya mahu dia kembali menyertai program Sepahtu Reunion yang pernah dijayakan sebelum ini bersama Jep, Rahim dan Pak Ya.

Shuib atau nama sebenarnya Shahmira Muhamad, 38, yang menyedari hasrat peminat itu, bagaimanapun menjelaskan dia tidak mungkin kembali menyertai program berkenaan di atas sebab-sebab tertentu. Malah, Shuib juga menolak kemungkinan akan kembali bergabung di bawah kumpulan tersebut untuk mana-mana program pentas.

"Ada sebab mengapa saya tidak mahu lagi terlibat dalam program tersebut. Pihak pengurusan tertinggi produksi tahu jawapannya dan saya anggap mereka bertanggungjawab kenapa saya tidak ada lagi dalam program tersebut.

Klik untuk gambar besar



"Mereka ada berbincang untuk saya kembali. Namun rasanya tidaklah buat masa ini. Saya pun tak mahu nak panjangkan cerita dan komen lanjut tentang apa yang telah terjadi," jelasnya yang dipetik sebagai berkata kepada mStar.

Dalam masa sama, Shuib juga menafikan wujud sebarang perselisihan faham antara dirinya dengan ahli kumpulan lain termasuklah Mamat yang merupakan anggota asal kumpulan Sepah bersama Jep.

"Saya dengan Mamat pun sudah lama tidak berhubung. Walau tinggal berdekatan, kami tidak pernah berjumpa. Takut nak katakan tidak mahu kembali bersama kerana saya tak tahu apa yang akan terjadi kemudian hari.

"Bagaimanapun buat masa sekarang saya boleh katakan tidak akan bergabung kembali. Orang mungkin kata hubungan kami tidak baik... sebenarnya tidak ada sebarang masalah pun. Cuma masing-masing sibuk dengan kerja sendiri," ujarnya.


Shuib yang baru memulakan kembali kerjaya sebagai penyampai radio di stesen Suria FM itu mengakui dia kini lebih selesa membawa haluan sendiri.

Kata Shuib kesibukan kerja merupakan cara terbaik dia mengurangkan kesedihan selepas pemergian isteri tercinta, Allahyarham Siti Sarah yang meninggal dunia akibat C0V1D pada Ogos tahun lalu.

"Saya lebih selesa jalan sendiri dan buat perkara untuk kegembiraan sendiri. Contohnya menyertai Suria FM juga adalah perkara yang buat saya gembira.

"Kesedihan lalu pun belum dapat saya ubat sepenuhnya. Masih lagi teringat apabila pulang ke rumah. Jadi saya harap apa yang saya buat di masa akan datang ini menggembirakan diri sendiri," jelasnya.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: