23 September 2022

AL-FATIHAH - BOB LOKMAN KEMBALI KE RAHMATULLAH



Kira-kira jam 3 petang tadi, pelakon dan penulis lirik terkenal, Bob Lokman atau nama sebenarnya, Mohd Hakim Lokman, 58, dilaporkan telah meninggal dunia di kediamannya di Kubang Kerian akibat komplikasi jantung.


Adiknya, Nazir Hakim Lokman, 32, ketika dihubungi mengesahkan perkara itu. Katanya, jenazah dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) untuk dimandi dan dikafankan.

"Jenazah dijangka dikebumikan selepas solat Isyak di Tanah Perkuburan Islam Pulau Hilir Kubang Kerian selepas solat Isyak," jelasnya yang dipetik sebagai berkata Berita Harian.

Bob yang juga penulis lirik lagu 'Isabella' dan 'Taman Rashidah Utama' meninggalkan seorang balu, Relawati Daud dan tujuh cahaya mata.

Klik untuk gambar besar



Terdahulu, pada 8 April lalu Bob dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) Pusat Rawatan Sultan Ahmad Shah, Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (Sasmec@IIUM) di Kuantan, Pahang kerana mengalami masalah cepat penat.

Pada 21 April lalu, Bob berpindah ke Institut Jantung Negara (IJN) untuk rawatan lanjut. Namun, akibat kekangan kewangan dialami, Bob hanya mendapatkan rawatan selama tiga hari di IJN dan keluar dari hospital serta balik ke Kelantan pada 24 April lalu.

Sebelum ini, Bob pernah menjalani pembedahan memasukkan alat Implantable Automatic Cardioverter Defibrillator (IACD) untuk menstabilkan denyutan jantungnya di Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar, Kedah, pada awal Disember 2020.

Takziah diucapkan kepada keluarga Bob Lokman. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin. Al-Fatihah.

         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: