03 September 2022

KES ANAK HAMPIR DICULIK - LUFYA KECEWA DIDAKWA TAK BERI KERJASAMA: "SAYA ADA BUKTI SUDAH DUA KALI KE BALAI POLIS..."



Sebelum ini timbul dakwaan mengatakan pelakon Lufya Omar tidak memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa ekoran insiden pergelutan dan cubaan menculik anak perempuannya, Laana Haura pada Jun lalu.


Lufya atau nama sebenarnya Lutfyah Sheikh Omar, 37, bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut dengan menjelaskan dia sudah dua kali ke balai polis untuk memberikan kenyataan dan kerjasama.

"Saya ada bukti sudah dua kali ke balai polis untuk memberikan kenyataan dan kerjasama. Jujur saya kecewa jadi sebegitu dan dilayan acuh tak acuh oleh pihak polis.

"Kali pertama saya datang buat laporan polis di Mutiara Damansara. Malah siap diambil gambar kesan luka saya dan disoal siasat dengan mereka lebih kurang tiga jam.

Klik untuk gambar besar



"Kali kedua saat hampir tiba ke balai polis di Petaling Jaya, pihak mereka terpaksa membatalkan temujanji kerana ada acara malam sebelumnya habis lewat. Malah alasan mesin fotostat turut diberi hingga segala urusan ditangguh. Tapi saya bukan mahu cari fasal dengan polis. Mereka boleh berurusan dengan saya tanpa membabitkan media.

"Kenyataan dikeluarkan media itu seolah-olah saya tak pernah datang ke balai polis untuk memberikan kerjasama. Saya mahu hal ini diselesaikan segera dengan pihak berkuasa tanpa perlu mendedahkan apa saja kelemahan terjadi," katanya.

Untuk makluman, Lufya membuat laporan polis berhubung kejadian berlaku di Balai Polis Kota Damansara kira-kira 6 pagi pada 29 Jun lalu. Dalam masa sama, Lufya turut berkongsi paparan skrin bukti perbualannya bersama pihak berkuasa.

Terdahulu, Lufya berdepan detik cemas apabila anak perempuannya cuba diculik di sebuah taman permainan di Damansara dan dirinya sendiri turut dipukul dalam pergelutan terbabit.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: