02 October 2022

MUAT NAIK FOTO TAMPIL HANYA BALUT DADA - SAKINAH KENA 'BODY SHAMING'



Menerusi perkongsian di laman Instagram baru-baru ini, pelakon Sharifah Sakinah telah memuat naik foto dirinya yang bergambar dengan sebuah lukisan kek cawan sambil memakai pakaian yang hanya menutup buah dadanya.


Gara-gara penampilannya terlalu seksi dan mencolok mata, adik kepada pelakon Sharifah Shahirah itu menjadi bualan netizen yang tampil mengkitik serta mengecam tindakan pelakon itu memandangkan dia seorang yang beragama islam.

Malah, ada juga segelintir individu yang mengambil kesempatan melakukan 'body shaming' terhadap dirinya dengan mengatakan buah dadanya kecil dan tidak mempunyai aset.

Klik untuk gambar besar



Bukan itu sahaja, rata-rata netizen turut meluahkan rasa kecewa terhadap Sakinah yang disifatkan semakin berani menggayakan penampilan yang seksi dan seakan tidak insaf dari kontroversi sebelum ini.

Meninjau di ruangan komen, disebalik kecaman dan kritikan orang ramai, ada juga yang mendoakan pelakon berusia 33 tahun itu agar menutup auratnya dengan sempurna dan kembali ke jalan yang benar.

"Semoga cepat sedarkan aurat yang didedahkan, HIDAYAH MILIK ALLAH..." - "Semoga Allah membimbing kita kembali kepada Nya Aamiin," antara petikan komen-komen pengguna Instagram.




         ________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: