22 May 2023

"SEMUA INI PINJAMAN, MUNGKIN SEKARANG JARI... ESOK NANTI BADAN KITA PULA" - SHAHRONIZAM



"Emak saya memang sedihlah bila tengok jari kelingking saya sedikit saja yang tinggal. Tapi, benda dah jadi, sabar sajalah. Benda pun sedikit. Kita pun semua ini pinjaman. Mungkin sekarang jari yang diambil oleh Allah. Esok nanti, badan kita pula. Pinjam saja, tak ada masalah pun.
Demikian kata pelakon Shahronizam Noor, 51, yang berkongsi, ibunya agak sedih melihat dia sudah tiada jari kelingking ketika balik beraya di kampung pada Aidilfitri lalu.

Dalam pada itu, suami kepada penyanyi dan pelakon Safura Yaacob ini berkata, dia juga bernasib baik mempunyai perlindungan insurans peribadi, namun mengakui tidak membuat caruman dengan Pertubuhan Keselamatan Sosial (Perkeso).

Klik untuk gambar besar
"Seorang wakil daripada Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) hubungi saya bertanya ada mencarum Perkeso atau tidak. Bagaimanapun, Presiden Seniman langsung tiada menghubungi saya untuk bertanya khabar.

"Rasa terkilan juga sebab saya ahli Seniman dan kenal lama juga dengan Presiden sebagai rakan sesama pelakon. Tapi, tiada pun nak menghubungi atau menghantar mesej bertanya khabar. Saya bukan minta bantuan pun, cukuplah tanya khabar saja," ujar Shahronizam yang bertemu jodoh dengan Safura pada 2006 dan mempunyai empat cahaya mata.

         ________________________

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: