10 November 2023

SHUIB MOHON MAAF TAK SEDIA JAWAB ISU G@GAL B@YAR C@RUMAN PEKERJA



Baru-baru ini, timbul dakwaan mengatakan syarikat minuman yang diasaskan pelawak dan usahawan Shuib iaitu Bubble Bee, g@gal memb@yar c@ruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP).
Berhubung dakwaan itu, Shuib berkata, dia akan memberi penjelasan mengenainya, selain memberitahu, buat masa ini, dia enggan memberikan sebarang komen berhubung surat terbuka yang dikongsikan seorang individu tidak dikenali di aplikasi TikTok sehingga menjadi tular di media sosial.

"Saya mohon maaf kerana tidak dapat beri sebarang kenyataan sekarang ini," ujar Shuib yang dipetik sebagai berkata kepada Harian Metro.

Klik unguk gambar besar
Menerusi kenyataan dalam surat terbuka berkenaan, Bubble Bee dikatakan menol@k bahagian gaji pekerja bagi caruman KWSP setiap bulan, namun ti@da trans@ksi berlaku pada akaun para pekerja.

"Sampai bila tak nak b@yar KWSP pekerja? Setiap bulan dalam slip gaji untuk EPF ditol@k sedangkan dalam I-Akaun KWSP ti@da trans@ksi kemasukan duit dibuat. Ke manakah duit yang hil@ng hasil daripada penol@kan EPF di dalam setiap slip gaji pekerja tu?

"Pekerja bukan seorang dua tapi beratus. Benda ini menjadi t@nda tanya semua orang yang bekerja di bawah syarikat anda. Masuk sahaja tahun 2023 tiada sebarang pemb@yaran KWSP dibuat. Kalau ada pun hanya satu bulan atau pun dua bulan sahaja, itu pun sekadar meng@buri mata pihak yang lain.
"Sekarang ini dah hampir ke penghujung tahun, ke manakah b@yaran bulan bulan yang selebihnya itu ya? Sejak tahun 2021 sehingga 2022 ti@da sebarang isu mengenai pemb@yaran KWSP ni tapi masuk je 2023 hal ini menjadi semakin mel@mpaui batas," tulisnya.

Bukan hanya itu, individu berkenaan juga mendakwa, syarikat itu juga kerap lew@t membayar gaji pekerja dan sudah membuat adu@n di pejabat KWSP dan Jabatan Tenaga Kerja.

Malab, individu terbabit turut menyertakan tangkap layar yang menunjukkan dia disek@t daripada mengikuti akaun Shuib.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: