29 December 2023

DITUDVH AMB1L H@K B40 DEK HANTAR ANAK SEKOLAH KERAJAAN - RITA RUDAINI LUAH RASA BENG@NG



"Macam inilah nasib dari sekolah swasta ke sekolah biasa. Kena fitn@h ambil kuota B40 pula. Yang fitn@h pula cikgu. Tak lay@k dig£lar pendidik, jij1k sangat per@ngai.
"Mentaliti jij1k golongan ni asal T20 masuk situ, ditudvh ambil hak B40, di tudvh c@ble…Awat? Anak-anak T20 ni semua bod0h-bod0h ka? Ini memang jenis tak percaya dengan rezeki Allah. Buanglah m£ntaliti kol0t lagi jij1k tu."

Itulah kata pelakon Rita Rudaini meluahkan ber@ng apabila ditudvh cuba mengambil h@k gol0ngan kur@ng berk£mampuan dengan menghantar anaknya ke sekolah kebangsaan dimana ia ditanggung kerajaan.

Rita yang meluahkan hal tersebut menerusi perkongsian di Insta Story itu berkata, tudvhan tersebut dibuat oleh seorang individu bergelar guru.

Dalam pada itu, ibu kepada dua cahaya mata ini memberitahu, dia tidak pernah membezakan tempat dalam mencari ilmu kerana baginya semua manusia adalah sama. Ujarnya lagi, biar misk1n harta namun jangan misk1n dari segi ad@b.

"Sis tak kac@u orang... sis tak memilih tempat cari ilmu... sis tak kisah camp0r dengan gol0ngan B40. Semua kita manusia, sama... bagi sis, biar misk1n harta tapi jangan misk1n AD@B! Jangan lah tunjuk sangat true col0r tempat u olls... nak jadi cikgu ke nak jadi nurtiz£n?" soalnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: