15 February 2024

ALIFF SYUKRI NAFI S£KAT REZEKI PENYANYI LAIN : "KALAU KAU KATA LAGU SAYA TAK SED4P, YANG TENGOK 'B0BO DI MANA' ITU SAHAJA 24 JUTA"



"Saya tak rasa saya tutup per1uk nasi sesiapa. Saya menyanyi bukan saya dapat 'show', keluar radio atau TV. 'Chill chill' sudah.
"Kalau nak kata tutup per1uk nasi.. saya beri contoh, awak punya job saya 'sail@ng', ada ke bukti show awak kena canc£l gara-gara saya?"

Itulah kata usahawan sens@si, Datuk Seri Aliff Syukri yang tampil menjelaskan, dia tidak sama sekali berniat untuk meny£kat rezeki penyanyi lain di Malaysia, mahupun sesiapa.

Aliff berkata demikian menerusi podcast The Comm0n F0lks SG yang dimuat naik di TikTok, dimana dia turut memberitahu, dia membuat lagu itu hanya sekadar suka-suka.

Dalam pada itu, tambah Aliff lagi, lagunya pernah mendapat sambutan sehingga meraih tontonan 24 juta. Ujarnya, walaupun bukan bergelar anak seni, setiap orang mempunyai hak untuk berkarya.

"Kalau kau kata lagu saya tak sedap, yang tengok 'B0bo Di Mana' itu sahaja 24 juta. Habis yang tengok tu hantu, t0yol?

"Macam korang nyanyi dan post lagu dekat YouTube, sama sahaja. Cuma bezanya korang tak ada duit, buat video klip biasa-biasa. Saya ada duit, saya bayar production dan pemuzik yang bagus. Meriah, orang ramai tonton. Korang view s£ndu.

"Kadang-kadang kita ada zaman, masa zaman 'tok k@duk' mungkin kau 'h0t', bila zaman kau dah tua mungkin kau s£ndu.

"Jadi bagilah peluang dan juga ruang kepada saya. Bagi saya untuk saya berkarya sekadar hobi dan bukan disiarkan di TV, ia adalah hak semua orang," tuturnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: