26 February 2024

HIDAYAH BUAT KEPUTUSAN KETEPI KAD4R FA£DAH EMPAT PERATUS YANG DIKEN4KAN KE ATAS ALI PUTEH



"Selepas berjumpa dan berbincang dengan Hidayah, beliau bersetuju menerima wang dibawa Ali sebanyak itu sebagai penyelesaian penuh dan muktamad, asalkan dibuat secepat mungkin dalam tempoh seminggu.
"Ali boleh membuat pembayaran di firma guaman saya atau meminta nombor akaun bank Hidayah dan masukkan dalam akaun itu sahaja."

Itulah jelas peguam yang dilantik Siti Norhidayah Mohd Ali, iaitu Mohamed Ibrahim Mohamad, yang mengumumkan pengecualian kad@r fa£dah melalui video dimuat naik balu Allahyarham Abam itu di Instagram (IG), kelmarin.

Jelas Hidayah, dia membuat keputusan mengetepikan kad@r fa£dah empat peratus yang diken@kan ke atas adik iparnya Ali Puteh, dalam perkembangan terbaharu isu penyelesaian hut@ng tuntutan saman yang diputuskan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, dua tahun lalu.

Dalam pada itu, Ibrahim memberitahu, dia mendapat arahan anak guamnya ini untuk mengetepikan kad@r fa£dah dan Ali hanya perlu membayar tuntutan sam@n bernilai RM 75,486 kepada kakak iparnya serta diberi tempoh seminggu untuk berbuat demikian.

Melalui video tersebut juga, Ibrahim turut menjelaskan bayaran fa£dah adalah biasa dalam mana-mana penghakiman mahkamah.

Selain itu, katanya, pihak yang mendapat pamp@san berhak menuntut antara empat hingga lima peratus fa£dah bagi menggal@kkan orang yang berhut@ng membayar secepat mungkin am@un yang perlu dijelaskan.

"Apabila Ali datang secara meng£jut, saya tidak mendapat arahan lanjut daripada Hidayah sama ada untuk mengetepikan kad@r fa£dah empat peratus itu untuk tempoh setahun lamp@u.

"Tetapi saya percaya, perkara ini boleh diselesaikan dengan cara mudah sebab kedua-dua pihak ada keinginan ke arah itu," tuturnya yang dilihat ditemani Hidayah dalam rakaman video berkenaan.

Bagaimanapun, dalam rakaman video terbabit, Hidayah tidak mengeluarkan sebarang kenyataan.

Pada Rabu lalu, Ali atau nama penuhnya, Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, dilapor datang ke kediaman Hidayah bagi melangs@ikan hut@ng tuntutan sam@nnya.

Bagaimanapun, urusan tersebut tidak berjaya apabila pihak Hidayah enggan menerima wang tunai, sebaliknya meminta pelawak itu berurusan dengan peguam atas fakt0r kesel@matan.

Pada 18 Februari 2022 pula, Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur memerintahkan Ali dan tiga ahli keluarganya membayar RM60,000 kepada Hidayah kerana mengeluarkan kata-kata meng@ibkan kepada wanita itu dalam IG, dua tahun lalu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: