04 February 2024

"HIDAYAH SUDAH-SUDAHLAH KELUARKAN KENYATAAN..." - ALI PUTEH KATA URUSAN FARAID SUDAH SELESAI, CUMA HUT4NG SAM4N FITN4H BELUM BAYAR



"Kepada bekas kakak ipar saya iaitu Hidayah sudah-sudahlah keluarkan kenyataan yang boleh buat orang pandang h1na kepada saya serta m@ki h@mun... pembahagian harta pun sudah dapat bulan lepas.
"Sampai bila nak biar masyarakat meng@ta dekat saya mak@n harta anak yatim? Itu tak benar, pasal hut@ng ya betul saya kal@h kes mahkamah, tak apa saya okay, saya cuba untuk bayar."

Demikian kata pelawak, Ali Puteh, dimana dia meminta kepada bekas kakak iparnya, Nor Hidayah itu supaya berhenti mengeluarkan kenyataan sehingga dia dik£cam t£ruk oleh netizen.

Meskipun sudah lebih tiga tahun, nampaknya kem£lut yang berlaku antara Ali dan bekas kakak ipar itu sehingga kini masih tiada kesudahannya.

Tambah Ali lagi, dia hanya perlu membayar hut@ng saman fitn@h sahaja kerana urusan faraid serta pembahagian harta peninggalan arwah Abam sudah pun selesai pada bulan lalu.

Bukan itu sahaja, malah kata Ali, dia tidak kisah dengan kekal@hannya dalam kes mahkamah dengan bekas kakak ipar itu, namun men@fikan dakwaan dia tiada usaha untuk membayar hut@ng sam@n berkenaan.

"Kali pertama lawyer saya usulkan untuk bayar bulan, awak tolak. Heboh satu Malaysia. Saya tengah kumpul duit ni, awak sit@ rumah mak saya.

"Saya tanya lawyer awak sendiri, sudah kali kedua saya bagi siap dengan surat lawyer lagi. Saya dah cuba bayar, duit tak cukup. Kalau duit cukup, tak ada lah saya berniaga.

"Saya bagi 3 biji motor beserta cash RM25,000, awak tolak juga. Awak kata tak nak, nak penuh RM75,000," jelasnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: