29 February 2024

"RASA SYUKUR DAPAT BERSIHKAN NAMA SAYA" - BEKAS MADU MIERA LEYANA TARIK NAFAS LEGA MENANG K£S NU5YUZ



Bekas madu kepada pelakon Miera Leyana iaitu Adibah Abd Mutalib, 51, meluahkan rasa syukur apabila Mahkamah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di sini, menolak tuntutan k£s nu5yuz dibuat bekas suaminya, Rosland Othman.

Adibah dalam masa sama turut berasa bersyukur dapat meneruskan kehidupannya tanpa perlu dilab£l sebagai isteri nu5yuz, sekaligus membuktikan dia tidak pernah derh@ka terhadap bekas suaminya

"Saya rasa bersyukur kerana keputusan mahkamah hari ini, dapat membersihkan nama saya. Dua tahun k£s ini berjalan. Alhamdulillah, sangat bersyukur kepada Allah sebab keputusan berpihak kepada kita.

"Tak tahu nak cakap apa. Rasa syukur dapat bersihkan nama saya dan teruskan dengan proses tuntutan lain. Insya-Allah. Yang penting, tak ada lab£l nu5yuz. Sebab orang tak faham. Sekarang kita boleh teruskan kehidupan.

"Alhamdulillah terbukti saya tidak nu5yuz, hakim kata sebab tiada usaha daripada pihak plaintif untuk isu kembali taat, itu yang saya ingat.

"Semoga Allah permudahkan semua tuntutan saya selepas ini sebab saya yakin berada di pihak yang benar. Saya cuma mahu tuntut hak saya, tiada niat nak m@lukan sesiapa," kata Adibah yang kini akhirnya mampu menarik nafas lega

Tambah Adibah lagi, dia kini mahu memberikan fokus kepada dua k£s lain iaitu hadanah dan tuntutan nafkah serta mahu meneruskan kehidupannya.

"Sangat gembira dan puas hati dengan keputusan hakim. Selepas ini saya boleh 'move on' dan fokus pada tuntutan lain yang belum selesai iaitu hadanah dan tuntutan nafkah.

"Dengan pengumuman keputusan mahkamah ini, saya harap tanggapan masyarakat terhadap saya berbeza dan nama saya juga sudah bersih daripada dakwaan tersebut," ujarnya.

Klik untuk gambar besar

Sementara itu, peguam yang mewakili Adibah iaitu Mohd Junid Ramli berkata, Hakim Syarie Abdul Fattah Kamarudin membuat keputusan itu selepas prosiding di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, pagi tadi.

Jelas Junid, pihaknya dapat meyakinkan mahkamah, sekali gus membuktikan dakwaan yang mengatakan anak guamnya itu seorang isteri nu5yuz adalah tidak benar.

"Alhamdulillah memihak pada Adibah, maknanya sabitan nu5yuz oleh pihak plaintif ditolak. Bila sudah ditolak ini membuktikan Adibah bukan isteri derh@ka seperti didakwa plaintif.

"Jadi, mahkamah menerima hujahan kita, di mana kita beritahu bahawa plaintif sebenarnya tidak bersungguh untuk memperbaiki hubungan rumah tangga dan nak buat tuntutan nusyus hanya untuk mengani@ya defendan (ketika itu sebagai isteri) atau nak menunjukkan bahawa hanya defendan yang bersal@h serta menyebabkan keruntvhan rumah tangga.

"Alhamdulillah, kita berjaya meyakinkan mahkamah bahawa, defendah sudah cuba dengan sedaya upaya dan pelbagai usaha untuk memperbaiki rumah tangga. Namun, pihak plaintif sendiri yang sudah menceraikan pihak defendan," tutur Junid yang turut mengulas, lab£l sebagai isteri nu5yuz adalah satu tangg@pan neg@tif yang b£rat dan terpaksa dit@nggung anak guamnya.

"Tanggapan masyarakat terhadap lab£l nu5yuz ini sangat b£rat. Orang di luar sana yang tak faham apa yang berlaku, tapi, bila seorang isteri diisyt1harkan nu5yuz, ia memberi tangg@pan burvk.

"Jadi, dengan keputusan mahkamah hari ini, setidaknya Adibah dapat meneruskan kehidupan seperti biasa dan tiada tanggapan neg@tif terhadapnya oleh mana-mana pihak.

"Kita dah cuba berbincang dengan baik untuk hak bekas isteri sebab dengan 28 tahun perkahwinan, Adibah ada haknya. Jadi, kalau tidak boleh diselesaikan dengan baik, kita akan cuba ketengahkan untuk tuntut haknya," tambahnya lagi.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: