27 February 2024

"SETIAP HARI SAYA AKAN PAD4M LEBIH DARIPADA 300 KOMEN TERUTAMA SEKALI YANG MENGHIN4" - PUTERI BALQIS



Pelakon remaja, Puteri Balqis, 16, mendedahkan hampir setiap hari dia menerima pelbagai komen hin@an termasuk dirinya yang kerap bertutur dalam bahasa Inggeris dan juga memperl£keh wajahnya.
Jelas Balqis atau nama sebenarnya Puteri Balqis Azizi dia takkan berkompr0mi dengan cerc@an sebegitu dan tidak teragak-agak untuk terus meny£kat mana-mana individu yang menghin@.

"Sebagai contoh apabila saya bertutur dalam bahasa Inggeris kerana sudah terbiasa dan orang mengej£k, saya akan terus sekat.

"Saya dapat komen seperti 'peng£mis', 'budak fl@t', 'muka samp@h' ataupun budak kampung yang tidak perlu acah cakap Inggeris. Belajar bahasa lain juga penting sebagai ilmu pengetahuan.

"Orang putih pun pandai cakap Melayu kerana mereka mahu belajar bahasa kita. Jadi, apa sal@hnya kita belajar bahasa lain? Tak semestinya belajar bahasa kedua kita lebih agungkan negara mereka," kata pelakon drama 'Terlanjur Cinta' itu.

Dalam pada itu, Balqis atau mesra disapa Aqish, mengakui, dia terpaksa memad@m ratusan komen setiap hari kerana enggan media sosialnya dic£mari hal neg@tif.

Baginya, media sosial adalah ruangan yang cukup peribadi buatnya. Dek kerana itu, Balqis berkata, dia tidak alu-alukan mana-mana individu meninggalkan aura kurang menyenangkan.

"Setiap hari saya akan pad@m lebih daripada 300 komen terutama sekali yang menghin@ pendidikan saya. Disebabkan itu tidak nampak sebarang komen neg@tif dalam media sosial saya kerana saya pad@m atau s£kat.

"Saya anggap laman sosial saya kampung dan diari. Di situ memang tempat selamat bagi saya, jadi tidak mungkin saya akan biarkan mereka berkampung dalam laman sosial saya," ujar Balqis menerusi perkongsian yang dibuatnya di sebuah hantaran video di TikTok.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: