27 March 2024

AHLI PARL1MEN MACHANG G£SA HANS ISAAC LETAK JAWATAN KALAU TAHU M4LU



"Dia (Hans Isaac) tak jalankan tugasnya dengan baik untuk negara (yang) melib@tkan imej dan profesionalisme pengurusan aset stadium kita.
"Ini memberi k£san kepada pasukan, rakyat (dan) cukai negara. (Kejadian padang SNBJ r0sak) ini kali ketiga.

"Bukan pertama kali (tapi) kali ketiga. Cukuplah Hans Isaac. Kalau dia tahu m@lu, letak jawatan," kata Ahli Parl1men Machang, Wan Ahmad Fayhsal Wan Ahmad Kamal, pada sidang medianya di Pusat Media Parlimen hari ini.

Susulan keadaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) yang r0sak buat kali ketiga, Datuk Hans Isaac telah dig£sa meletakkan jawatan sebagai Pengerusi Perbadanan Stadium Malaysia (PSM).

Dalam pada itu, Wan Ahmad Fayhsal turut mendakwa Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu gag@l dalam tugasnya.

Terdahulu, isu padang SNBJ terus hangat diperkatakan susulan tersebarnya video dan gambar permukaan padang yang 'r0sak' ekoran penganjuran konsert Ed Sheeran pada 24 Februari lalu.

Malah isu sama turut berlaku pada November lalu apabila PSM membenarkan konsert Coldplay dianjurkan di atas padang SNBJ sekali gus permukaan padang r0sak sedangkan ia adalah rumput baharu jenis Zeon Zoysia yang ditaja oleh Pemangku Sultan Johor, Tunku Mahkota Ismail.

Ahli Parlimen Alor Setar, Afnan Hamimi Taib Azamudden pula menyifatkan insid£n padang SNBJ dilihat mem@lukan negara kerana perlaw@nan memb@bitkan Malaysia dan Oman malam ini bertaraf antarabangsa.

"Kita punya perlaw@nan bertaraf antarabangsa tetapi padang bertaraf kampung kerana kita tidak dapat menguruskannya dengan baik.

"Kita juga khu@tir 'mood' pasukan atau pemain kita ini terj£jas (kerana) nak bermain atas rumput yang tidak begitu el0k," ujarnya.

Menurutnya, usaha s£rius perlu diambil perhatian oleh PSM bagi menoktahkan ker0sakan padang SNBJ dan ia perlu menjadi agenda Kerajaan Madani hari ini.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: