29 March 2024

"DIA BUKA JALAN UNTUK SAYA MENIAGA, TERUSKAN NIAT, BAYAR HUT4NG" - DATUK RED TERHARU KISAHNYA DAPAT PERHATIAN, ADA YANG CUBA BANTUNYA



"Saya pun baru kenal dia tapi Alhamdulillah ada orang di Malaysia ini baik. Dia bagi keyakinan kepada saya, kalau boleh bagi saya terus bermula saja.
"Dia tak boleh bagi sejumlah besar wang terus, tapi saya pun tak minta begitu. Saya nak berusaha naik sendiri.

"Nampak caranya ikhlas ingin menolong saya. Dia buka jalan untuk saya meniaga, teruskan niat, bayar hutang. Sebab dia pernah ditimpa nasib sama dan mengal@mi situ@si sama.

"Saya memang sudah ada perancangan untuk buat perniagaan. Tunggu saja sedikit hari lagi. Insya Allah, ada jalannya. Sebab hut@ng saya berjuta, kena fikir angka pendapatan semula setimpal."

Demikian ujar usahawan Datuk Red, 43, yang terharu kisahnya yang mahu b@ngkit kembali tul@r dan mendapat perhatian beberapa individu untuk menawarkannya mulakan kembali perniagaan.

Datuk Red atau nama sebenarnya, Datuk Seri Adnan, tersentuh individu terb@bit s@nggup buka jalan dan letak kepercayaan terhadapnya, meskipun baru saja berkenalan.

Suami kepada Datin Red dan penyanyi Adira Suhaimi itu juga berharap, diberi masa untuk melunaskan hut@ng-hut@ngnya. Jelasnya lagi, selepas kisahnya itu tular, ramai pemiut@ng lepaskan kemar@han terhadapnya.

"Saya nak fokus membayar hut@ng-hut@ng lama saya. Memang betul sal@h saya tapi sudah lama itu jugalah saya cuba bangun, cuba b@ngkit tapi tak berjaya.

"Saya masih ada kat sini. Orang akan cakap itulah ayat-ayat 'sc@mmer' tapi tidak apa, ada masa saya naik nanti, saya akan jelaskan semua.

"Itu niat saya nak kerja. Kalau mar@h-mar@h dan kata nak jumpa, k£tuk saya, buatlah. Namun apa yang terjadi tujuh tahun lalu, saya tak boleh nak ulang. Hal ini sudah tertulis.

"Paling tidak, bagilah saya tempoh sekurang-kurangnya lima tahun untuk jelaskan semua. Saya tak pernah menafikan pun ada hut@ng. Saya tahu mereka sekarang mar@h cakap ac@h-ac@h kasihan," katanya.

Sementara itu, Datuk Red turut mengulas isu isteri pertamanya, Datin Red yang mempersoalkan dia tidak menyebut kebaikannya kepada pihak media, dimana dia mengakui meny£sal apabila terl@njur cerita kisah rumah tangga.

"Masa hantaran itu tular, saya memang sudah tiada berkomunikasi dengan kedua isteri saya. Saya nak bertenang dulu. Saya pun sudah terangkan di TikTok sebab tak sebut nama misalnya, semua ada di situ.

"Oleh kerana saya cerita ke khalayak, penjelasan pun kena buat di khalayak. Selepas ini, saya tak mahu bercerita sudah.

"Hal rumah tangga ini, jangan dican@ng-can@ng, simpan sajalah. Hal ini semua boleh selesai, kadang sal@h faham sedikit saja. Biasalah hal berk£cil hati ini," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: