04 March 2024

POLIS KATA SYARIKAT SUAMI HELIZA HELMI TIADA LES£N AKTIVITI PEL4BURAN



Berhubung aktiviti pel@buran tidak berles£n Syarikat AUF MBZ Cons0rtium Plt milik suami kepada Heliza Helmi iaitu usahawan, Mahadi Badrul Zaman, Polis Diraja Malaysia berkata, pihak mereka menyerahkan sias@tan kepada Suruhanjaya S£kuriti Malaysia (SC).
Menerusi laporan Kosmo, Pengarah Jabatan Sias@tan Jen@yah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Seri Ramli Mohamed Yoosuf memaklumkan, setakat ini tiada laporan diterima berkenaan syarikat dan juga individu.

Kata beliau lagi, pihaknya akan tetap bersama SC berhubung hasil sias@tan bahawa syarikat berkenaan tiada les£n untuk aktiviti pel@buran serta meminta pel@bur diluar sana perlu ada pengetahuan dan tidak hanya membut@ tuli.

"Saya minta semua bakal pel@bur untuk tahu implik@si mela @bur dalam syarikat tidak berles£n untuk tujuan itu. Bukan hanya syarikat itu sahaja, tetapi syarikat lain juga.

"Ada syarikat yang ditubuhkan untuk terima pel@buran kemudian berhenti separuh jalan dengan alasan disias@t PDRM, disias@t Bank Negara Malaysia (BNM) atau berhadapan tind@kan bangkr@p. Pel@bur habis puluhan dan ratusan ribu ringgit.

"Sebab itu kita kena ada jaminan, pengetahuan (dalam pel@buran) dahulu, jangan membut@ tuli dan tahu apa asas perniagaan dan bukan hanya mel@bur mengharapkan untung," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: