31 March 2024

"SC4MMER ITU GUNA SUARA & GAMBAR SAYA DENGAN TEKNOLOGI AI" - AARON AZIZ BUAT LAPORAN KE MCMC & POLIS



"Saya sudah buat laporan ke MCMC dan ia akan mengambil masa kerana perlu meng£san IP address pihak terbabit.
"Pada masa sama, saya juga sudah menghantar wakil ke kilang terb@bit tetapi suk@r untuk dik£san kerana mereka mempunyai ramai ej£n.

"Sc@mmer itu menggunakan suara dan gambar saya dengan teknologi AI, ibaratnya seperti saya yang memprom0sikan pr0duk berkenaan."

Demikian kata pelakon Datuk Aaron Aziz yang mendedahkan terdapat individu yang tidak bertanggungjawab menggunakan suara dan fotonya menerusi teknologi kecerdasan buatan (AI) dalam satu sind1ket pen1puan.

Jelas Aaron atau nama sebenarnya, Aaron Mustapha Aziz, 48, pihaknya sudah membuat laporan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) dan perkara itu masih dalam proses si@satan lagi.

Tambahnya lagi, k£s pen1puan itu mengambil masa yang agak panjang untuk diselesaikan kerana terdapat beberapa pros£dur rum1t yang harus dijalankan termasuk meng£san identiti individu terb@bit.

Dalam pada itu, Aaron berkata, dia sudah memberi am@ran kepada sind1ket pen1puan terb@bit, namun peringatan yang diberikan tidak diend@hkan sebelum ini.

Ujar pelakon filem aksi 'Sheriff' ini, k£s pen1puan itu sedikit sebanyak menj£jaskan reput@sinya dalam bidang seni.

"Sebelum ini sudah berlaku k£s pen1puan seperti itu tetapi saya sudah memberi am@ran untuk mereka padam hantaran yang dibuat tapi sekarang mereka buat lagi.

"Mereka buat prom0si satu baju t-shirt (baju-T) berharga RM1. Tidak masuk ak@l kan? Nama saya juga terp@lit kerana orang ingatkan saya yang 'sc@m' pelanggan," tuturnya.

Disamping itu, Aaron berharap tind@kan segera dapat diambil oleh pihak MCMC dalam menyelesaikan isu pen1puan yang semakin berlelu@sa itu.

Kata Aaron, dia turut menyarankan agar satu unit khas ditubuhkan bagi membanteras kegiatan sindiket penipuan berkenaan.

"Saya harap tind@kan yang lebih pantas oleh MCMC. Bukan saya sahaja yang terk£na, ramai lagi individu yang mengal@mi nasib yang sama.

"Saya harap pihak MCMC dapat tubuhkan satu unit khas untuk membant£ras sind1ket pen1puan ini," ulasnya.

Terdahulu, pada 11 Mac lalu, Aaron membuat laporan polis ke atas empat akaun Instagram yang didakwa menjalankan sind1ket pen1puan berkenaan.

Pelakon kelahiran Singapura itu membuat laporan berkenaan susulan tind@kan mel@mpau 'sc@mmer' yang dipercayai menggunakan nama, wajah dan identitinya untuk memprom0sikan pelbagai pr0duk jualan di media sosial.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: