25 April 2024

DATUK RED REDA, GAG4L JADI SUAMI & BAHAGIAKAN ISTERI



Semua sedia maklum mengenai rumah tangga penyanyi Adira Suhaimi dan Datuk Red dimana ia menemui titik noktah apabila sah bercerai talak satu.
Berhubung itu, Datuk Red berkata, dia reda dengan apa yang berl@ku memb@bitkan perkahwinan yang dibina selama sembilan tahun itu, selain tidak mahu bermusvh dengan mereka.

"Impian pasangan suami isteri apabila berkahwin adalah nak bahagia dan kemesraan. Tetapi, saya beritahu mereka (Datin Red dan Adira), saya gag@l bagi kebahagiaan macam keluarga lain, terutama bab kewangan.

"Saya pernah cakap Datin Red dan Adira, mereka muda lagi dan ada masa depan. Saya cakap, jika perceraian juga menjadi pilihan mereka, tak apa saya reda. Saya akan doakan kebahagiaan mereka. Saya tidak mahu bermusvh.

"Sekarang ini, saya fikir untuk berniaga saja. Kalau rumah tangga, saya fikir anak-anak tetap menjadi tanggungjawab saya sampai bila-bila. Kalau tidak ada isteri pun, mereka tetap menjadi kawan saya," ujarnya pada SYOK P0dcast, Conf£ssion Bilik Gel@p.

Dalam program tersebut, Datuk Red turut memberitahu, kehidupan dilalui kini ibarat sudah j@tuh ditimpa tangga.

"Saya pun tak tahu nak cakap apa. Saya senyum dan gelak saja. Diakui macam-macam mas@lah timbul. Tiba-tiba di atas, ekon0mi kita j@tuh dan bukan satu, tapi kedua-dua isteri mohon cerai. Saya tak tahu nak buat apa, saya reda saja.

"Apa yang akan datang, saya tak boleh reda saja tapi kena fikir juga. Kiranya kena bersedia dengan segala kemungkinan. Sebab, saya ada tanggungjawab besar.

"Saya tak boleh ikutkan hati, fikir nak 'down' atau apa. Masa itu dah tiada. Saya kena kuat. Alang-alang melangkah, teruskan saja melangkah," katanya.

Terdahulu, perkahwinan memb@bitkan Datuk Red, 46, dan Adira Suhaimi, 32, terlerai dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat, Kuang, Selangor, hari ini.

Lafaz cerai itu didengar di hadapan Hakim Syarie, Abdul Hadi Omar sekitar jam 9.45 tadi, sekali gus mengesahkan lafaz itu adalah mengikut hukvm syarak.

Pada masa sama, Adira juga bersetuju untuk tidak menuntut sebarang nafkah terhadap Datuk Red.

Semalam, sepatutnya berlangsung pelantikan hakam bagi kedua-dua belah pihak, namun Datuk Red bersetuju untuk melafazkan cerai.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: