04 April 2024

DEDAH ALIFF AZIZ PERGI KE RUMAH RUHAINIES LEBIH LAPAN KALI - BELLA ASTILLAH KATA SUAMINYA MINTA CERAI DULU SEBELUM K£S TANGK4P KHALW4T



"Aliff selalu tak balik rumah, tapi tak pernah saya kongsi dalam Instagram (IG). Saya mula perasan Aliff berubah selepas 'sho0ting' dengan Ruhainies.
"Saya tak pernah kongsi, kereta yang Aliff guna adalah hadiah pemberian saya. Sebab kereta di bawah nama saya, jadi ada GPS.

"Aliff pergi ke rumah Ruhainies lebih lapan kali. Bukan saya pasang untuk perhatikan pergerakan Aliff, tapi saya percaya orang lain pun pasang t@kut kereta hil@ng."

Itulah kata pelakon dan penyanyi, Bella Astillah, 30, yang terpaksa mengumpul kekuatan untuk memeriksa Sistem Penges@nan Global (GPS) pada kereta digunakan suaminya, Aliff Aziz selepas perubahannya sebelum ini.

Jelas Bella atau nama sebenarnya, Dayang Ara Nabellah Awang Astillah, dari situlah juga menjadi punc@ hubungan Aliff bersama rakan baiknya, Ruhainies terbongkar dan sangat meng£jutkannya.

Dalam pada itu, Bella juga berkata, sebenarnya dia memang tidak mahu fikir neg@tif apabila ada mendengar daripada produksi mengenai kemesraan Aliff dan Ruhainies di set penggambaran. Ini kerana ujarnya, dia memang enggan burvk s@ngka kepada Ruhainies.

"Dia adalah sahabat yang sentiasa mendengar k£luhan saya, kami pernah bercuti ke Korea Selatan dan duduk sebilik. Jadi, pada saya itu must@hil.

"Antara Ruhainies dan Aliff juga ada perbualan tidak senon0h. Saya letak perakam dalam kereta, saya nak cakap pun m@lu, tapi mereka berbual perkara kurang baik.

"Jadi, jangan menidakkan sebab Ruhainies kata saya kawan baik, sekali pun saya tak pernah nampak mereka bermesej atau telefon," tutur Bella yang berkata, Ruhainies turut men1punya apabila dia bertanya mengenai suaminy@ selepas terbit rasa sangsi kerana nampak Aliff ke kediaman pelakon wanita itu.

"Saya telefon Ruhainies. Dia buat-buat terk£jut. Ruhainies kata tak tahu, tapi bila saya lihat lokasi Aliff, mereka bersama. Kalau dia sahabat saya, kenapa nak men1pu? Saya bukan sekadar cakap, tapi ada bukti," dakwanya.

Bella sudah tidak mampu berkompr0mi mengenai kebenaran disimpan itu selepas ada percubaan mencari kesal@hannya untuk meleny@pkan k£s khalw@t mereka.

"Sekiranya Ruhainies ingin menj@tuhkan saya, percayalah kuasa Allah lebih besar daripada kuasanya. Orang juga boleh menilai, netizen sekarang bijak.

"Sebenarnya, saya nak simpan semua ini dan bercerai secara baik. Tapi, mereka tidak habis-habis dengan muat baik hantaran dalam laman sosial. Sedangkan a1b yang saya simpan bertahun-tahun lagi besar," ujarnya.

Bella dalam masa sama memberitahu, dia percaya suatu hari nanti, Ruhainies akan sedar kesus@han yang dia c£tuskan kepada banyak pihak.

"Kepada Ruhainies, awak jangan ingat itu adalah kali pertama Aliff datang ke rumah awak. Saya ada semua bukti. Saya pernah bincang dengan peguam dan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi), saya akan gunakan bukti ini di mahkamah.

"Terima kasih banyak-banyak sebab awak, anak-anak saya kehil@ngan bapa. Terima kasih juga Aliff sanggup men1pu untuk nampak awak tidak sal@h. Tapi, saya percaya sal@h tetap sal@h dan orang akan ingat sampai bila-bila kes khalw@t ini, tuturnya.

Tidak ketinggalan, Bella mendedahkan Aliff ada memohon bercerai secara baik pada 14 Februari lalu dan sekali lagi meluahkan keinginan sama pada 31 Mac lalu selepas selesai penggambaran drama.

"Aliff mengaku sudah tiada perasaan dan tak rasa apa-apa. Saya p£lik kenapa tiba-tiba dan masa itu, saya memang tak tahu kewujudan Ruhainies. Saya merayu dan pujuk Aliff.

"Jujurnya, sepanjang menanti hari bercerai, saya bagaikan tiada semangat. Kemudiannya, Allah tunjukkan k£s khalw@t, rupanya itulah jawapan dan sebab Aliff tak balik rumah dan mahu bercerai.

"Kalau sekali cur@ng, mungkin kita anggap kesil@pan dan boleh memaafkan kerana semua orang buat sil@p. Tapi, kalau sudah 11 kali cur@ng, mahkamah syariah jawapannya," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: