25 April 2024

NAMA 'DIPETIK' - CHACHA MAEMBONG TUNTUT RUHAINIES BERI PERJELASAN



"Saya hantar mesej kepada Ruhainies dan bertanya kenapa petik nama saya sebab saya tidak masuk c@mpur dalam urusan mereka. Saya tanya bila masa saya cakap Bella menangis dekat saya? Korang punya mas@lah kenapa 'petik' nama saya?"
Itulah kata pelakon Chacha Maembong yang menuntut penjelasan daripada Ruhainies selepas namanya 'dipetik' dalam perbualan di antara pelakon itu bersama Aliff Aziz di aplik@si WhatsApp yang ditul@rkan seorang wanita didakwa kekasih kepada Aliff iaitu Sarah Yasmine, malam tadi.

Jelas adik kepada pelakon Emma Maembong itu lagi, dia tiada kena-mengena dalam isu kontr0versi memb@bitkan mereka tampil menghubungi Ruhainies, namun pelakon itu seolah-olah mengel@k menjawab pertanyaan yang diajukan.

Ruhainies dalam mesej bal@sannya menerusi 'Voice Note' (VN) hanya memberitahu perbualan ters£bar itu adalah antara dia dan Aliff yang dis£barkan oleh pihak lain.

"Itu perbualan di antara saya dan Aliff. Saya tak tahu wanita itu nak 'h@cked' (g0dam) telefon dia (Aliff) macam itu. Awak faham tak?

"Itu kan benda lama yang hari itu kita jumpa, yang kita buat panggilan video selepas cakap dengan Emma dan awak," tutur Ruhainies.

Klik untuk gambar besar
Sementara itu, menurut Chacha, mesej lain dan panggilan telefon yang dibuat kepada Ruhainies bagi mendapatkan jawapan tidak dibal@s selepas itu.

Chacha yang enggan namanya terus menjadi sas@ran netizen dan dipersal@hkan, tampil memohon Ruhainies membersihkan namanya kerana perkara yang ters£bar adalah fitn@h, selain dia tidak pernah mengutvk Bella.

"Saya (hantar) mesej dia lagi kata orang kecam saya, cakap nama saya bercakap fasal Bella tetapi perkara itu tidak betul.

"Saya tidak boleh biarkan saja kerana saya tiada kena-mengena dan tidak hubungi dia langsung. Saya minta dia bersihkan nama saya. Namun, dia tidak membal@s mesej itu. Saya telefon dia juga tetapi tidak dijawab," katanya.

Menjelaskan situ@si sebenar yang berl@ku ketika insid£n itu berl@ku, Chacha menjelaskan, dia tidak pernah menelefon Ruhainies seperti didakwa malah tidak mempunyai hubungan rapat dengan wanita itu.

"Ceritanya saya tengah makan, mereka (Ruhainies dan Emma) sedang buat panggilan video dan tiba-tiba telefon diberikan kepada saya. Bukan saya minta nak bercakap sekali. Bukan saya yang nak cakap dengan dia (Ruhainies).
"Saya cakap saya tak tahu apa yang berl@ku dan tak mahu tahu pun tentang mas@lah mereka. Apa yang saya tahu pun sebab baca di media sosial. Saya tak mahu ambil pusing," ujarnya.

Malam tadi, Sarah Yasmine mendedahkan pelbagai perbualan di antara Aliff dan Ruhainies.

Antara perkara yang mencuri perhatian ialah perbualan mengaitkan nama Chacha dan kakaknya, Emma Maembong yang didakwa memperl£keh kenyataan Bella seperti bersungguh-sungguh untuk membuatkan netizen percaya terhad@pnya.

Pada 9 Mac lalu, dunia hiburan kec0h apabila Aliff dan Ruhainies ditah@n penguatkuasa Jabatan Agama Islam Wilayah (Jawi) di sebuah kondominium di Kuala Lumpur.

Bella pada 13 Mac lalu memfailkan cerai terhadap Aliff secara ekspr£s, namun semasa sebutan kedua permohonan itu pada 4 April lalu, pelakon kelahiran Singapura itu enggan menceraikannya.

Lebih pan@s, Isnin lalu, Sarah mendedahkan dia adalah kekasih Aliff dan selepas itu bertind@k meny£barkan pelbagai perkara mengenai pelakon berkenaan melalui media sosial.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: