20 April 2024

NOORKHIRIAH : "AKAK HIDUP LAGI DIK, BARU LIMA HARI TAK 'P0ST' (BUAT HANTARAN) APA-APA, AWAK DAH 'ARWAH' KAN AKAK"



Baru-baru ini, timbul komen seorang pengguna media sosial yang mendakwa pelakon Noorkhiriah Ahmad Shapie, 47, sudah meninggal dunia dan kebaikan 'ditinggalkannya' perlu dicontohi.
Berhubung komen tersebut, Noorkhiriah berkata, dia tidak mar@h, sebaliknya mengambil ia sebagai p0sitif.

Ujar Noorkhiriah, dia amat bersyukur kerana masih lagi hidup serta bert£kad memastikan s1sa-s1sa kehidupan yang ada itu tidak dis1a-s1akan untuk dirinya terus istiqamah.

"Akak hidup lagi dik, baru lima hari tak 'p0st' (buat hantaran) apa-apa, awak dah 'arwah' kan akak. Besar juga harapan akak dengan umur yang tinggal ini, akak tak s1a-s1akan lagi.

"Tak apa, jangan mar@h andai dia (pengguna media sosial itu) sil@p tulis, dah itu memang akan jadi kenyataan nanti (m@ti), 'chill' (santai) saja," tulis pelakon drama 'Nur' dan 'Nur 2' itu pada perkongsian hantaran di Instagram.

Dalam pada itu, Noorkhiriah turut memuji tahap keyakinan pengguna media sosial berkenaan yang disifatkan cukup tinggi dan mungkin komen yang ditulisnya itu berniat baik.

"Komen-komen kalian buat akak terhibur, mohon maaf tak dapat bal@s satu-satu. Apapun, sama-samalah kita memaafkan satu sama lain. Semua kita bakal jenazah.

"Semoga Allah terima taubat dan semua amal ibadat kita, Insya-Allah," kata Noorkhiriah yang juga merupakan pengasas Pertubuhan Amal Nur by Khiriah yang menyediakan perkhidmatan pengurusan jenazah secara percuma bagi membantu keluarga memerlukan.

Melihat pada ruangan komen pula, rata-rata netizen mendoakan Noorkhirah dipanjangkan usia dan keluarganya mendapat perlindungan daripada Allah.

"Ya Allah, panjangkan umur kak Khiriah."

"Semoga Allah SWT berkata kehidupan Khiriah dan keluarga di dunia dan akhirat.. amin."

"Ya Allah, terkejut kita dengan surah Al-Fatihah lagi," demikian komen-komen netizen.

Untuk makluman, Noorkhiriah yang kini masih aktif itu berlakon mendirikan rumah tangga dengan Azfaizul Ahtan sejak 18 tahun lalu.

Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan tiga anak iaitu Muhammad Hudhaifah, 15; Muhammad Yusoff, 13; dan Nur, 6.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: