16 April 2024

SEJAK AL4MI MAS4LAH KESIHATAN - CICO TIADA SUMBER PENDAPATAN



Baru-baru ini, pelakon Cico Harahap telah dirawat di Hospital Ampang kerana menghid@p mas@lah jantung hingga kakinya b£ngkak, sebelum dia dibenarkan pulang ke rumahnya sejak 1 Syawal lalu.
Rakan baik kepada Cico iaitu penyanyi Salimey Abu Bakar ketika melawatnya di hospital telah berkongsi luahan anak kepada artis veteran Uji Rashid itu, dimana Cico memberitahu, dia tiada sumber pendapatan sejak berd£pan mas@lah kesihatan.

"Cico Harahap beritahu dia tak ada sumber pendapatan sejak berd£pan mas@lah kesihatan. Tiada siapa mahu mengambilnya berlakon kerana ada mas@lah percakapan.

"Secara kebetulan, saya melawat keluarga mentua yang s@kit di hospital sehari sebelum raya dan bertemu Cico yang turut dirawat di situ.

"Sepanjang yang saya tahu, Cico sudah lama s@kit jantung dan dia dimasukkan ke hospital itu kerana kakinya b£ngkak.

"Cico beritahu, doktor benarkan dia pulang ke rumah di Ampang pada keesokan harinya (Rabu) untuk beraya bersama anaknya (1 Syawal)," katanya.

Dalam pada itu, mengulas perkembangan Cico lagi, Salimey berkata, rakan itu meluahkan perasaan sedih kerana tiada persatuan artis seperti Persatuan Seniman mahupun Persatuan Karyawan yang membantunya ketika ini.

Tambahny lagi, dia juga merancang untuk membantu Cico mendapatkan bantuan dari Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam tempoh terdekat ini.

"Pejabat Perdana Menteri memang ada slot untuk membantu artis atau seniman yang memerlukan bantuan.

"Saya juga pernah membantu menguruskan Ali XPDC mendapat bantuan dari Perdana Menteri menerusi Setiausaha 5ulitnya, Ahmad Farhan Fauzi, sebelum ini.

"Bagaimanapun, saya perlu periksa dahulu keadaan kesihatan Cico terlebih dahulu sama ada dia benar-benar layak untuk mendapat bantuan, sumbangan zakat dan sebagainya," ujarnya.

Terdahulu, Salimey berkongsi keadaan Cico yang dirawat di hospital menerusi hantaran di Instagram, baru-baru ini.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: