03 April 2024

TAK SAL4HKAN TAKDIR - BELLA ASTILLAH KONGSI MASA KECILNYA YANG TIDAK PERNAH DIBEB4NI MAS4LAH : "KALAU BOLEH PUT4R BALIK WAKTU..."



"Masa kecil. Sebab sewaktu kecil, tak ada apa-apa mas@lah. Cuma dengan adik dan mama, kami selalu gembira, jalani penggambaran tanpa ada apa-apa mas@lah yang memb@bitkan em0si.
"Mas@lah pun kalau setakat berg@duh dengan adik, lambat pergi sekolah. Ia tidak sebesar dan seberat bila kita dah dewasa. Tapi, kadang-kadang sebagai manusia, ada uj1an.

"Jadi, kalau boleh put@r balik waktu, memang nak kekal kecil sampai bila-bila. Jadi, kita akan sentiasa dengan orang tua kita tanpa ada b£ban-b£ban yang buat kita tert£kan."

Demikian tutur penyanyi dan pelakon, Bella Astillah yang berkongsi mengenai masa kecilnya yang tidak pernah dibeb@ni mas@lah sebesar ketika dewasanya.

Bella atau nama sebenarnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah berkongsi perkara itu ketika ditanya, sekiranya dia ingin memut@r waktu dalam satu temu bual bersama satu jenama fesyen.

Meskipun begitu, isteri kepada penyanyi dan pelakon Aliff Aziz itu bagaimanapun enggan menyal@hkan takdir yang sudah tersurat buatnya dan akan lebih menyayangi diri sendiri selepas ini.

"Tapi, inilah takdir dan saya tak nak sal@hkan takdir. Mungkin Allah bagi uj1an ini bersebab supaya saya menjadi orang yang lebih berguna, lebih kuat, lebih berkeyakinan dan lebih menyayangi diri sendiri. Itu yang saya lupa.

"Dari dahulu sampai sekarang, saya kur@ng menyayangi diri saya. Jadi, selepas ini, mungkin saya boleh tumpukan kepada diri sendiri dan anak. Insya-Allah," ujarnya yang turut berkata, dia enggan meny£sali kehidupannya yang sentiasa diduga dengan ujian besar.

"Dalam hidup ini, kita tak boleh meny£sal. Apa-apa yang terjadi, dah ditakdirkan begitu. Saya tak boleh nak cakap saya meny£sal. Saya terima dengan hati yang terbuka apa sahaja yang saya sedang had@pi sekarang, memang itulah takdir.

"Jadi, saya tak boleh nak sal@hkan ataupun rasa meny£sal. Apa yang berlaku, semua Allah dah tentukan untuk kita. Jadi, kita hadap sahaja," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: