29 April 2024

ZIZAN RAZAK AGAR ARTIS BERMAS4LAH WAJAR DIBERI PELUANG KEDUA PERBAIKI KESIL4PAN



"Ada tiga faktor yang perlu diambil kira iaitu dari segi bakat, berapa jumlah pengikut artis itu di media sosial dan rating drama atau filem dilakonkannya.
"Sebelum tind@kan diambil, pihak produksi juga perlu berbincang lebih lanjut dan bertanya mas@lah sebenar dihad@pi artis terb@bit, sebelum buat sebarang keputusan."

Demikian ujar pelawak dan pelakon, Zizan Razak yang menganggap artis yang bermas@lah wajar diberi peluang kedua untuk memperbaiki kesil@pan dari terus disenarai hit@m pihak produksi dan stesen TV.

Kata Zizan, pihak produksi juga perlu mengambil kira pr0 dan k0ntra sebelum menyenarai hit@m artis bermas@lah terb@bit.

Zizan dalam masa sama turut mengulas mengenai artis bermas@lah lagi, dimana dia memberitahu, dirinya juga pernah dikaitkan dengan isu disiplin pada pemb@bitan awalnya dalam industri seni tanah air dulu.

"Saya pun pernah ada isu dan dikaitkan dengan itu dan ini termasuk mas@lah disiplin juga dulu dan bukannya terus bagus dalam industri seni seperti sekarang.

"Namun, selepas lama berlakon kita akan fikir bidang lakonan adalah satu tanggungjawab dan perlu bekerja dalam kumpulan kerana bukan kita sahaja ada di lokasi penggambaran, sebaliknya ada kru produksi, tukang buat air, DOP (pengarah fotografi) dan sebagainya.

"Setiap hari, proses itu akan mematangkan diri kita sebagai pelakon di lokasi. Kita juga perlu beri peluang kepada artis baru untuk bekerjasama dalam drama atau filem dan men£gur dengan tujuan untuk mendidik mereka kerana bakat seni adalah anugerah dari Tuhan," ulasnya.

Tambah Zizan lagi, artis yang berpengalaman atau artis lama perlu men£gur artis baru yang somb0ng atau ada mas@lah 'att1tude' (sikap), sekali gus untuk mendidik mereka.

"Ada artis baru yang ada mas@lah 'att1tude' kerana mereka tidak tahu cara bekerja sebenar dalam industri seni. Bila sudah memasuki bidang seni, baru mereka tahu cara pelakon bekerja dan kita juga boleh men£gur untuk mendidik mereka menjadi artis yang lebih baik," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: