20 May 2024

AKUI SEMUANYA SUDAH SELESAI - TAJUL NAFI DAKWAAN KATA DIA TIDAK BERI KERJASAMA BERHUBUNG SIAS4TAN K£S KEMAL4NGAN M4UT MEGAT



"Tidak betul dakwaan saya tidak mahu beri keterangan untuk bantu sias@tan k£s itu. Kalau pihak polis tidak hubungi, macam mana saya nak beri keterangan? Sebaik saja dihubungi pihak polis Khamis lalu, saya terus ke IPD Nilai keesokannya untuk memberi keterangan berhubung k£s berkenaan. Saya pun tak tahu sal@h siapa dan serahkan kepada pihak polis untuk buat sias@tan lanjut."
Demikian jelas penyanyi Tajul Arif, 26, dimana dia tampil menafikan dakwaan yang mengatakan dirinya tidak memberi kerjasama berhubung sias@tan k£s kemal@ngan m@ut memb@bitkan anak kepada Presiden Konsortium Industri Rakaman Muzik Malaysia (Irama), Ayob Abdul Majid iaitu Allahyarham Megat Muhammad Thaqief, 24, di Lebuhraya Kajang-Seremban (Lekas) pada tengah malam 24 April lalu.

Berhubung perkara tersebut, Tajul yang juga adik kepada penyanyi, Allahyarham Achik Spin itu memberitahu, dia sudah hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Nilai, Negeri Sembilan untuk diambil keterangan, Jumaat lalu dan semuanya sudah selesai.

Dalam pada itu, Tajul ketika ditanya mengenai Megat Muhammad Thaqief, berkata, dia tidak rapat dengan Allahyarham kerana baru dua kali bertemu dengannya.

"Kali pertama, kami bertemu di Genting Highlands sebelum ini. Saya tak kenal sangat dengan arwah tetapi tahu namanya daripada rakan-rakan dalam kumpulan k0nvoi bermotosikal.

"Ia bukan perlumbaan motosikal tetapi ketika kej@dian, kami merancang untuk bergerak secara k0nvoi ke kedai Roti John di Senawang," kata Tajul yang juga berkongsi cerita mengenai kej@dian itu, dimana dia bersama rakan-rakan lain dalam k0nvoi ini turut membantu Allahyarham ketika itu.

"Saya yang menghubungi ambulans dan mengajak semua anggota k0nvoi untuk sama-sama ke hospital. Saya juga hubungi emak arwah untuk beritahu kemal@ngan yang men1mpa anaknya itu. Kami semua tak tidur sehinggalah jenazah dikebumikan keesokannya.

"Sebab itu saya sangat terkil@n bila ada dakwaan saya tidak beri kerjasama sedangkan mereka tidak nampak banyak yang saya sudah bantu ketika kej@dian itu," tuturnya.

Terdahulu, menerusi laporan di Harian Metro, memaparkan luahan Ayob yang meminta kerjasama seorang artis lelaki terkenal supaya tampil memberikan kerjasama kepada polis untuk membantu menyelesaikan k£s kemal@ngan itu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: