04 May 2024

"DIA (ALIFF AZIZ) SEBENARNYA SEBAIK-BAIK MANUSIA, DIA YANG MERELAKAN DIRI UNTUK MASUK TABL1GH, DIA TIDAK PERNAH TINGGAL SOLAT TAHAJUD" - NABIL AHMAD



"Semasa saya dan Aliff masuk tabl1gh, dia sebenarnya sebaik-baik manusia Dia yang merelakan diri untuk masuk tabl1gh dan belajar agama dengan mendalam.
"Sepanjang dengan Aliff, dia tidak pernah tinggal solat tahajud. Dia juga antara orang yang bangun seawal 2 pagi untuk bersiap.

"Saya berada dengan dia yang mungkin orang tak pernah nampak. Memang besar ujian Aliff kali ini. Kalau dia mengaji, dia mengaji betul-betul. Kalau solat, dia solat betul-betul."

Itulah tutur pelawak dan pengacara, Nabil Ahmad yang berkongsi pengalamannya ketika mengikuti jemaah tabl1gh bersama penyanyi dan pelakon sens@si, Aliff Aziz, dimana ketika itu Perint@h Kaw@lan Perg£rakan (PKP) pada tahun 2020.

Dalam pada itu, Nabil menyifatkan suami kepada pelakon dan penyanyi Bella Astillah itu seorang yang baik dan rajin menunaikan solat tahajud. Malah, Nabil turut menyifatkan besar uj1an yang dilalui oleh Aliff.

Selain itu, ujar Nabil lagi, ketika ini Aliff dan keluarganya sedang diuj1 serta meminta orang ramai mendoakan buat pelakon itu.

"Allah sebenarnya sedang uj1 dia dan isterinya. Keluarga mereka sedang diuj1 ketika ini. Mungkin ada hikmah atas apa yang Allah uj1 pada dia. Sama-sama kita doakan untuk dia," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: