29 May 2024

DISI4SAT POLIS ISU KAITKAN GAUN AISHWARYA RAI DENGAN THAIPUS4M - CHEF WAN TAMPIL MOHON MAAF, TIADA NIAT H1NA AG4MA LAIN



Nama chef selebriti terkemuka, Chef Wan atau nama sebenarnya, Datuk Redzuawan, 66, ketika ini hangat diperkatakan apabila komen terhadap baju yang dipakai oleh bintang Bollywood, Aiswarya Rai, sejak beberapa hari lalu menjadi bualan.

Memetik laporan Astro Awani, polis mengesahkan Chef Wan disi@sat Unit Siasatan Jen@yah Terkelas (USJT) Jabatan Siasatan Jen@yah (JSJ) Bukit Aman berhubung satu hantaran di media sosial yang bersifat perk@um@n.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Ahmad Sukarno Mohd Zahari berkata, pihaknya menerima satu laporan berhubung k£s itu pada 24 Mei lalu.

Melihat pada komen Chef Wan itu, beliau menyamakan busana pelakon Bollywood itu seperti perayaan Thaipus@m yang biasa disambut oleh peng@nut ag@ma H1ndu.

Bagaimanapun, menerusi perkongsian di Instagram, Chef Wan telah pun memuat naik kenyataan permohonan maaf, selain menjelaskan, dia tidak niat untuk mengh1na agama lain, namun gurauannya itu disal@h t@fsir hingga menjadi perkara s£rius.

Dalam kenyataan tersebut juga, Chef Wan berkata, dia tidak berniat memperm@inkan ag@ma H1ndu dan memohon maaf atas tind@kannya itu.

"Bukan niat saya untuk bersikap perk@uman atau burvkkan mana-mana ag@ma. Sebagai seorang chef televisyen, saya sentiasa menghormati semua budaya dan ag@ma di seluruh dunia.

Klik untuk gambar besar

"Saya mohon maaf kepada semua kerana memuat naik kenyataan demikian," tutur Chef Wan menerusi hantaran yang dimuat naik di Instagramnya.

Selain itu, Chef Wan turut memohon maaf kepada Aishwarya berikutan tind@kannya itu dan mengakui begitu teruja melihat penampilan antara pelakon wanita yang diminatinya itu.

Jelas Chef Wan, dia hanya berkongsi pendapat dan berselor0h kerana kapsyen yang dibuat bertanyakan mengenai pandangan warga maya terhadap gaun yang dipakai Aishwarya.

"Fikiran saya serta merta memikirkan mat£rial yang digunakan pereka sering dilihat di perayaan Thaipus@m kav@di yang diraikan di Batu Caves.

"Sebab ramai juga pengikut saya komen di situ nampak macam bulu burung merak. Saya menganggap burung merak itu cantik. Saya tak berniat langsung untuk mengh1na ag@ma lain.

"Saya hanya berjenaka dan bercakap jujur, namun komen saya disal@h t@fsir sampai polis pun terpaksa si@sat kerana ada yang buat laporan!" kata Chef Wan yang mengakui menerima pelbagai imp@k daripada komen itu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: