07 May 2024

LAPAN BULAN TERB4BIT DALAM PERNIAGAAN KEDAI KOPI - AWAL ASHAARI KINI TUNTUT HAK



"Kedai kopi ini adalah satu usaha sama yang dibuat di atas persetujuan dua pihak, tapi ia tidak dilaksanakan dengan jujur sehingga membuatkan saya berk£cil hati dan ambil keputusan untuk mengundur diri.
"Dengan keputusan ini, saya hanya ingin menuntut hak yang sepatutnya diberikan kepada saya. Selama ini saya mengambil sikap berdiam diri kerana ingin perkara ini diselesaikan secara baik, tapi tidak mendapat sambutan sehingga seperti biasalah saya terpaksa menggunakan peguam untuk menuntut hak.

"Sekarang ini semuanya masih dalam proses perbincangan antara peguam kedua belah pihak. Tapi saya baru dapat tahu daripada peminat yang kedai itu sudah tiada. Saya pun tak tahu situ@si kedai itu sekarang kerana saya memang sudah lama tidak berhubung dengan individu itu."

Itulah ujar pelakon dan pengacara, Awal Ashaari, dimana dia mengambil keputusan untuk tidak terb@bit dalam perniagaan kopi yang diusahakan bersama seorang rakan perniagaan sejak Disember lalu kerana kec£wa dengan proses perniagaan yang didakwa tidak dilaksanakan dengan jujur.

Jelas Awal, dia kini menuntut hak yang sepatutnya diterima sepanjang hampir lapan bulan terb@bit dalam perniagaan kedai kopi yang beroperasi di Shah Alam, Selangor itu.

Dalam pada itu, Awal meluahkan rasa terkil@n apabila perniagaan yang dibuat kerana minatnya terhadap kopi, namun diambil kesemp@tan di atas kenaifannya yang masih baru dalam dunia perniagaan.

"Saya berikan sepenuh hati untuk usaha sama ini dan sumbangan yang sewajarnya, tapi sebaliknya yang berl@ku. Jadi saya pun enggan panjangkan isu ini dan ambil keputusan untuk tidak terb@bit dan berdiam diri.

"Sebelum itu saya sudah bertemu dengannya untuk keluar dari perniagaan ini dan saya cuma tuntut hak saya. Tapi sampai hari ini saya belum terima sehingga terpaksa minta bantuan pihak guaman," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: