30 May 2024

PENDAPATAN SEBAGAI INFLU£NCER - LEONA DEDAH PERNAH DAPAT RM20,000



"Seingat saya sewaktu saya buat kerja itu (influnc£r/cont£nt cre@tor) secara sepenuh masa, saya mendapat pendapatan sekitar RM20,000 hingga RM30,000 sebulan.

"Tetapi sekarang saya sudah sambung pengajian di UK dan buat di sana, jadi saya tidak dapat sebanyak yang sebelum ini pada waktu sekarang. Jangan datang atau DM saya tanya (dalam nada bergurau)."

Itulah tutur pemp£ngaruh media sosial, Kasih Iris Leona, dimana dia mendedahkan, pernah meraih pendapatan sekitar RM20,000 hingga RM30,000 sebulan dengan melakukan kerja sebagai 'influ£ncer' dan pencipta kandungan.

Klik untuk gambar besar

Menerusi temu bual bersama satu podcast, Leona bagaimanapun berkata sejak melanjutkan pengajian di United Kingdom, dia mula mengurangkan aktiviti tersebut dan pendapatan diraihnya tidak sebanyak seperti sebelum ini.

Dalam pada itu, Leona berkata, pendapatannya yang diraih oleh pemp£ngaruh media sosial bergantung pada konten yang dihasilkan serta p0pulariti mereka.

"Tetapi pendapatan itu bergantung juga kepada populariti seseorang pemp£ngaruh itu. Sama ada dia rel£van dan sebanyak mana k0nten yang dihasilkan," katanya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: