15 May 2024

TANGAN MENGG1GIL SEPERTI PENY@KIT PARK1NSON - JAMALUDIN MAT @ ABANG JEM BAKAL JUMPA DOKTOR UNTUK TAHU KEADAAN SEBENAR PENY4KITNYA



Pelawak yang juga artis serba boleh, Jamaludin Mat atau lebih dikenali dengan panggilan Abang Jem, 73, kini berd£pan sindr0m tangan mengg1gil seperti peny@kit Park1nson yang suk@r dikawal.
"Saya akan berjumpa doktor Julai depan untuk tahu keadaan sebenar peny@kit saya," jelasnya mengenai keadaan kesihatannya sekarang.

Dalam pada itu, artis popular pada era 1980-an menerusi program RTM seperti Hiburan Minggu Ini, Puspawarna dan Teka Ria ini berkata, dia awalnya mengal@mi kemal@ngan ketika memandu sendirian di Jalan Kuching, Kuala Lumpur untuk hadir ke mesyuarat Yayasan Artis Veteran Malaysia (YAVM) di Sri Hartamas, baru-baru ini.

"Saya memandu sendirian dari rumah anak di Kota Damansara ikut Jalan Kepong. Jalan s£sak, jadi saya bawa perlahan saja. Tiba-tiba saya mengal@mi 'micr0sleep' sehingga terlangg@r pembahagi jalan untuk ke Jalan Kuching.

"Saya kemudian dikejarkan oleh ambulans JPAM ke HKL (Hospital Kuala Lumpur). Pemeriksaan dibuat dari jam 3 petang hingga 1 pagi dan saya didapati tak mengal@mi keced£raan s£rius.

"Doktor menasihatkan saya supaya banyak berehat. Itu saja. Saya juga pernah dua kali j@tuh motosikal ketika hendak ke surau dan sejak itu berhenti menungg@ngnya," katanya.

Abang Jem yang menetap di Kampung Melayu Sri Kundang bersama isteri, Rahimah Hussin, 64, turut menjelaskan, sindr0m mengg1gil ini mula dial@mi sejak dua bulan lalu.

"Mulanya hanya sikit-sikit, tapi sekarang makin s£rius dan k£rap. Saya buat rawatan sendiri seperti urut betulkan urat kaki dan rendam kaki dengan air panas dan air batu.

"Saya hanya berjumpa doktor di hospital Julai depan untuk sahkan apa sebenarnya mas@lah saya. Saya bersyukur saya tiada kenc1ng manis, dar@h tinggi atau yang lain-lain.

"Tapi, lama juga saya tak buat pemeriksaan dan tak pasti sekarang ada ke tidak," ujar pesara tentera dari Badan Kesenian Tentera Darat (BKTD) dengan jawatan Pegawai Waran II ini yang mempunya dua anak perempuan yang sudah berkahwin dan seorang anak lelaki bongsu yang masih bujang.

"Saya bersyukur ada duit penc£n dan cukup untuk menyara hidup dengan isteri serta bayar pelbagai bil. Saya juga masih aktif dalam seni dan kini bergelai ahli jawatankuasa YAVM. Minat saya dalam bidang seni tak pernah pud@r," tuturnya.

Untuk makluman, watak dan karakter Abang Jem pernah digunakan oleh artis terkenal Salih Yaacob ketika bergelar penyampai radio segmen pagi di Sinar FM.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: