26 June 2024

AZHARINA SAHKAN DIRI HID4P KANS£R, SELAIN TURUT D£RITA PENY4KIT K£NCING MANIS (DIAB£TES)



Bekas juara Gegar Vaganza musim ketiga (GV3) iaitu penyanyi Azharina Azhar, 39, tampil mengesahkan dirinya kini menghid@p kans£r.
Namun begitu, Azharina berkata, dia masih menunggu keputusan tepat untuk jenis kans£r dan tahapnya dalam tempoh dua minggu lagi.

Jelas Azharina lagi, dia masih perlu menjalani beberapa pemeriksaan dan sepatutnya menjalani dua pemb£dahan besar, namun terpaksa ditangguhkan kerana ada kerja perlu diselesaikan.

"Sepatutnya saya jalani pemb£dahan bari@trik minggu depan tapi terpaksa tangguh kerana ada kerja yang perlu dilunaskan.

"Pembedahan itu terpaksa dilakukan atas nasihat doktor akib@t mas@lah kesihatan memandangkan saya suka makan. Satu lagi pemb£dahan pula melib@tkan kanser yang belum dikenal pasti," katanya.

Jelas Azharina, sal@h satu sebab dia memilih men@ngguhkan pemb£dahannya kerana memerlukan masa untuk sembuh.

"Saya memerlukan cukup masa untuk membuat persediaan serta mencari pekerja yang boleh dipercayai untuk menguruskan perniagaan. Jika di dalam kes@kitan saya akan melepaskan perasaan sebelum kembali b@ngkit.

Difahamkan, doktor yang merawat Azharina ada menasihatkan agar penyanyi itu menjalani pemb£dahan dan rawatan kimot£rapi.

Bukan itu sahaja, Azharina turut mendedahkan, selain kans£r, dia juga mend£rita peny@kit k£ncing manis atau diab£tes sejak dua tahun lalu.

Tambahnya, kedua-dua peny@kit itu memang mengg@nggu aktiviti harian dan em0sinya tetapi dia memilih untuk berfikiran p0sitif.

Dalam pada itu, ujar Azharina, meskipun berd£pan uj1an kesihatan, namun dia mahu kekal p0sitif demi anak-anak dan perlu meneruskan kehidupan.

"Saya juga insan biasa, kalau s@kit tentulah akan menangis. Biasanya saya akan dengar lagu-lagu gal@u untuk redakan perasaan. Tapi saya selalu ingatkan perlu p0sitif demi anak-anak dan pekerja.

"Apa pun terjadi hidup tetap perlu diteruskan. Saya kena t£mpuh uj1an ini walaupun p£rit dan meny@kitkan," tutur penyanyi lagu 'El£rgi Sepi' ini.

Terdahulu, Azharina memberitahu, dia menghid@p peny@kit misteri selepas mengal@mi pendar@han t£ruk ketika program realiti All Star Gegar Vaganza pada tahun lalu.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: