08 June 2024

AZLEE SENARIO LUAH RASA KEADAAN KINI SEMAKIN BAIK & STABIL : "KALAU SAYA LEWAT KE HOSPITAL, MUNGKIN SUDAH TIDAK BERNYAWA LAGI"



"Alhamdulillah, saya rasa semakin baik dan stabil hari ini. Masa mula-mula kena ser@ngan jantung itu memang seperti tak bernyawa kerana berl@ku secara tiba-tiba. Saya pun tiada pengalaman itu sebelum ini.
Itulah ujar anggota kumpulan Senario, Azlee Jaafar yang meluahkan rasa syukur apabila keadaan kini semakin baik dan kembali stabil selepas doktor melakukan pros£dur peletakan st£nt.

Azlee yang kena ser@ngan jantung, baru-baru ini, memberitahu, dia ketika ini belum dibenarkan pulang kerana keadaan jantungnya belum memuaskan lagi.

Dalam pada itu, kata Azlee, doktor memaklumkan, keadaannya ketika itu sangat krit1kal kerana sal@h satu urat pada injap jantungnya putus.

"Doktor beritahu kalau saya tak buat pembedahan dengan segera, jantung saya boleh berhenti bila-bila masa saja kerana mas@lah urat yang putus pada sal@h satu injap jantung. Ia menyebabkan dar@h tidak mengalir dengan baik," tuturnya.

Disamping itu, menceritakan detik cem@s ketika mengal@mi ser@ngan jantung di rumahnya, petang kelmarin, Azlee menjelaskan, ketika itu, dia merasakan jantungnya seolah-olah dipukul hingga menyuk@rkannya untuk bernafas dan mengal@mi peluh sejuk.

"Keadaan saya waktu itu sangat krit1kal. Kalau saya lewat ke hospital mungkin sudah tidak bernyawa lagi. Saya mengal@mi kesuk@ran untuk bernafas tapi saya gag@hkan diri untuk mandi dengan harapan keadaan saya boleh kembali normal.

"Rupa-rupanya peluh yang keluar dari badan lebih banyak daripada saya mandi. Jadi, dalam keadaan tercung@p-cung@p dan nafas saya kadangkala terhenti, saya terus ke klinik tapi mereka tidak ber@ni nak melakukan sebarang rawatan dan minta ke hospital.

"Apabila tiba di Hospital Sungai Buloh, mereka membawa saya ke IJN (Institut Jantung Negara) kerana di sana boleh buat rawatan jantung dengan cepat," jelasnya.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: