06 June 2024

EBIT LEW TIDAK AKAN DIDAKWA BERHUBUNG K£S MONDY TATT00



Berhubung k£s memb@bitkan pemp£ngaruh Indonesia Mondy Tatt00 yang didakwa dirog0l pendakwah Ebit Lew atau nama penuhnya, Ebit Irawan Ibrahim Lew.
Perkara itu dimaklumkan oleh peguam, Datuk Akberdin Abdul Kader yang mewakili Ebit selepas diberitahu polis semalam.

"Polis selesai siasatan rog0l yang didakwa Mondy terhadap Ebit baru-baru ini selepas laporan polis dibuat Mondy pada September 2023.

"Keputusan Timbalan Pendakwa Raya untuk tidak meneruskan pendakwaan kerana tiada kes.

"Jadi Ebit Lew tidak akan dituduh sebab tiada k£s dan barang k£s seperti telefon bimbit dan simkad dipulangkan semalam," katanya, hari ini.

Dakwa Akberdin, dakwaan terhadap Ebit adalah s£rius dan mencem@rkan nama pendakwah itu.

"K£s sam@n fitn@h terhadap Mondy diteruskan di Mahkamah Shah Alam dan kini di peringkat penilaian g@nti rvgi, mahkamah akan memberi ku@ntum pada 1 Julai nanti," jelasnya.

Pada 11 Oktober tahun lalu, media melaporkan kertas sias@tan berhubung dakwaan k£s rog0l dan g@ngguan s£ksual memb@bitkan pendakwah terkenal terb@bit diserahkan kepada AGC.

Pengarah Jabatan Sias@tan Jen@yah (JSJ) Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Shuhaily Mohd Zain, dipetik berkata, kedua-dua kertas sias@tan itu dirujuk kepada AGC untuk tind@kan lanjut.

Pada 29 September tahun sama Mondy Tatt00 antara 10 individu yang diambil keterangan bagi membantu sias@tan k£s rog0l Ebit Lew.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: