12 June 2024

EL4K BIL HOSPITAL MENINGKAT - AZLEE SENARIO MINTA PULANG SELEPAS ST4BIL



"Kos hospital itu doktor anggarkan lebih RM30,000, mencecah RM40,000. Tapi, pihak IJN ada berikan pengurangan dan dapat juga bantuan daripada Yayasan Selangor. Alhamdulillah, semua pembayaran dah selesai.
"Kalau lagi lama saya berada di hospital, kosnya juga akan meningkat. Jadi, apabila dimaklumkan keadaan saya semakin st@bil, saya minta jasa baik pihak hospital untuk pulang dan berehat di rumah."

Demikian ujar pelawak dan pelakon Azlee Jaafar, 57, meluahkan rasa syukur apabila pembayaran bil hospital usai melakukan pros£dur peletakan st£n yang mencecah puluhan ribu ringgit berjalan lancar.

Azlee yang merupakan anggota kumpulan Senario itu berkata, dia meminta jasa baik pihak hospital untuk pulang berehat di rumah untuk meng£lakkan kos bil hospital meningkat.

"Kos hospital itu doktor anggarkan lebih RM30,000, mencecah RM40,000. Tapi, pihak IJN ada berikan pengurangan dan dapat juga bantuan daripada Yayasan Selangor. Alhamdulillah, semua pembayaran dah selesai.

"Kalau lagi lama saya berada di hospital, kosnya juga akan meningkat. Jadi, apabila dimaklumkan keadaan saya semakin st@bil, saya minta jasa baik pihak hospital untuk pulang dan berehat di rumah," tuturnya.

Dalam pada itu, Azlee juga berterima kasih kepada doktor dan petugas perubatan yang merawatnya di Hospital Sungai Buloh (HSB) dan Institut Jantung Negara (IJN).

"Alhamdulillah, hari ini selepas seminggu melakukan pros£dur berkaitan jantung itu, keadaan kesihatan saya dah mula st@bil. Sekarang, dah dua tiga hari saya berehat di rumah dan nafas pun agak selesa berbanding sebelum ini.

"Terima kasih saya ucapkan kepada IJN dan HSB. Doktor maklumkan, kalau lambat dirawat, memang meris1kokan nyawa saya. Di IJN cara kerja mereka pantas untuk menyelamatkan nyawa pes@kit. Alhamdulillah dan terima kasih kepada doktor dan petugas perubatan," katanya.

Selain itu, Azlee dalam masa sama turut menasihatkan kepada masyarakat supaya mengambil perlindungan insur@ns sebagai persediaan sekiranya berlaku mas@lah kesihatan krit1kal.

"Sebelum ini, saya ada komplik@si hempedu dan hati. Jadi, bila ada mas@lah dalaman seperti ini, sus@h untuk pihak insur@ns terima. Tapi, Alhamdulillah semuanya dipermudahkan.

"Kepada mereka yang masih sihat, dapatkan perlindungan insur@ns sebab kalau ada mas@lah kesihatan yang krit1kal, tiba-tiba kena buat rawatan, sekurang-kurangnya kita dah ada persediaan," katanya.

Walaupun keadaan kesihatannya mengganggu urusan kerja harian, Azlee yakin rezeki untuknya meneruskan kelangsungan hidup akan dipermudahkan Allah.

"Doktor suruh saya berehat selama sebulan. Saya juga dinasihatkan untuk tidak melakukan kerja-kerja berat.

"Tapi, macam hari ini, saya akan ke Malam Gala Filem Saka Perawan sebab saya salah seorang pelakon dalam filem itu. Jadi, saya nak pergi untuk beri sokongan moral kalau Allah izinkan.

"Sumber pendapatan saya bergantung kepada tawaran kerja. Kalau tak ada kerja, tak ada pendapatan. Tapi, Insya-Allah, saya yakin Allah akan permudahkan.

"Di TikT0k, saya hanya buat 'live' bila ada masa terluang sahaja secara sambilan. Tapi, dalam keadaan kesihatan sekarang, saya berehat dahulu," katanya.

Semalam, Azlee turut menerima kunjungan daripada wakil Pejabat Perdana Menteri dan menerima sumbangan.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: