01 June 2024

HARUN HASHIM LUAH RASA SYUKUR MAS4LAH KESIHATANNYA DAPAT PERHATIAN MENTERI KESIHATAN, DATUK SERI DR DZULKEFLY AHMAD



"Terima kasih banyak-banyak kepada Dr Dzulkefly (Menteri Kesihatan). Saya tak sangka nasib saya mendapat perhatian dari menteri. Sekurang-kurangnya jasa dan pengorbanan saya sebagai anak seni dapat perhatian dan dihargai.
"Bukan nak mengungk1t, semasa Ramadan lalu, saya langsung tidak dijemput untuk terima sumbangan daripada mana-mana persatuan artis sedangkan keadaan sebelum itu berbeza.. ia agak menyedihkan saya.

"Mujurlah isteri saya, Sakinah banyak beri semangat. Dia rajin cari rezeki dan buat jualan kerepek, kuih raya dan nasi Arab sepanjang Ramadan dan berterusan sehingga kini. Alhamdulillah... ada rezeki kami."

Demikian tutur pelakon popular era 1970-an, Harun Hashim, 69, yang melahirkan rasa syukur selain terharu dengan keprihatinan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr Dzulkefly Ahmad terhadap keadaan kesihatannya.

Dr Dzulkefly diwakili Setiausaha Politiknya, Mohammad Faisal Ismail, hadir menyantuni pelakon terb@bit di rumahnya di Bukit Kuching, di sini, kelmarin bagi melihat sendiri keadaannya yang menghid@p beberapa jenis peny@kit.

Harun yang sinonim dengan telefilem popular 'Pa'e' menerusi slot Cerekarama TV3 pada 1997 itu kini menghid@p peny@kit kencing manis yang s£rius sehingga menj£jaskan penglihatannya.

"Agak suk@r untuk saya melihat sekarang apabila sebelah mata ditutupi sel@put. Dengan perhatian yang diberikan menteri, saya harap proses pembedahan dapat dilakukan segera.

"Dalam masa sama, saya amat merindui lakonan. Dah lama saya tak dapat tawaran berlakon. Apabila berlakon saya akan aktif dan jadi sihat. Jika tidak saya akan jadi lemah.

"Saya kini bercadang untuk mengadakan kelas lakonan untuk penduduk sekitar sini dan memuat naik drama pendek mereka di YouTube. Harap ada yang bantu merealisasikan hasrat ini," katanya.

Sementara itu, Faisal berkata, selain melihat keadaan Harun, dia turut menyumbangkan barangan keperluan harian dan wang tunai kepada pelakon terb@bit.

"Saya berterima kasih kepada Salimey Abu Bakar dan aktivis masyarakat, Mohd Nadzril Beedin kerana memanjangkan kisah pend£ritaan Harun kepada saya.

"Keadaan beliau amat memerlukan bantuan. Agak sedih ketika mula-mula melihat keadaannya kerana seperti yang kita ketahui, beliau adalah seorang pelakon yang mempunyai kredibiliti serta mampu memberikan k£san dalam lakonannya.

"Insya Allah... Dr Dzulkefly akan melawat dalam masa terdekat ini sebab ketika ini beliau berada di luar negara atas urusan kerja," ujarnya.

Terdahulu pada 2021, Harun mengal@mi tek@nan darah tinggi dan ditidurkan di sebuah pusat perubatan di Subang Jaya, manakala Sakinah mengal@mi kans£r 0tak dan berjaya menjalani pembedahan dengan lancar.

         ________________________

JOM LAWAT YOUTUBE KAMI (MYPAPARAZZI) :
KLIK DI SINI..!!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

No comments: